خمیردندان برای کامپوزیت

انتخاب بهترین خمیردندان برای کامپوزیت

دسته بندی: کامپوزیت دندان

کامپوزیت یکی از روش های دندانپزشکی است که می تواند دندان های دارای لکه و آسیب دیده را بپوشاند و باعث ایجاد یک طرح لبخند زیبا برای شما شود. با اینکه کامپوزیت دندان دارای فواید بسیاری می باشد، اما سوالی که وجود دارد این است که آیا می توان از هر نوع خمیردندان و مسواکی برای کامپوزیت خود استفاده نمود؟ بهترین خمیردندان‌ برای کامپوزیت دارای چه ویژگی های می باشد؟ ما در این مقاله شما را با نحوه نگهداری و خمیردندان مناسب برای کامپوزیت آشنا می سازیم.

 کامپوزیت دندان

کامپوزیت لایه‌ های نازکی از رزین همرنگ دندان می باشند که به منظور بهبود دادن به ظاهر دندان ها به سطح دندان ها چسبیده می شوند. این روکش ها در صورتی که از آنها مراقبت شود، بسیار بادام خواهند بود.

همچنین بهتر است بدانید این نوع روکش در برابر لکه هم مقاوم می باشد و می تواند تا سالها برای فرد باقی مانده و زیبایی طرح لبخند را دو چندان نماید.

بسیاری از دندانپزشکان این توصیه را دارند تا از خمیردندانی که به طور خاص برای دندان های حساس طراحی گردیده شده است و از هر گونه مواد ساینده خشنی عاری است، استفاده گردد.

برخی از خمیر دندان ها دارای ساینده های خشن و مواد شیمیایی قوی بوده و به همین جهت می توانند منجر به ساییدگی و پارگی بر روی سطح کامپوزیت ها شوند که می‌ تواند کامپوزیت ها را در طول زمان دچار آسیب‌ دیدگی نماید.

پس می توان گفت استفاده از خمیر دندانی که به اندازه لازم ملایم بوده و برای سطح کامپوزیت مشکلی ایجاد نکرده و باعث خراش نگردد، ضروری می باشد.

در ادامه شما را با چند مورد از بهترین خمیردندان‌ های مناسب برای کامپوزیت آشنا می سازیم. همچنان با ما همراه باشید.

بهترین خمیردندان برای کامپوزیت

بهترین خمیر دندان های مناسب کامپوزیت شامل: خمیردندان‌ سنسوداین، خمیر دندان اورال بی، خمیر، دندان کرست و خمیر دندان کلگیت می باشند. هر کدام از این خمیر دندان ها می توانند به سچحفظ سلامت و زیبایی کامپوزیت‌ها و لثه کمک شایانی نمایند.

این مورد را هم اضافه نماییم برخی از برندهای نام آشنا و معتبر خمیردندان طیف وسیعی از محصولات را ارایه نموده تند که باعث می شود تا نیازهای دندانی خاص برطرف گردند. به عنوان نمونه برخی از خمیر دندان ها برای تقویت مینای دندان مناسب بوده، برخی باعث سفید شدن دندان ها شده و یا به کنترل جرم دندان کمک می نمایند.

در هر حال در زمان انتخاب خمیردندان مهم می باشد بسته به نیاز خود یک انتخاب مناسب و ایده آل داشته باشید. شما می توانید با کمک گرفتن از دندانپزشک خود بهترین خمیردندان‌ را برای سلامت و حفظ دندان های خود انتخاب و استفاده نمایید.

آیا می توانم از خمیر دندان ژله ای برای کامپوزیت استفاده کنم یا خیر؟

می توان گفت خمیردندان‌ ژله ای به علت اینکه باعث سایش دندان‌ ها و کامپوزیت‌ ها نخواهند شد جزو بهترین نوع خمیردندان‌ ها برای کامپوزیت به شمار می آید.

خمیردندان برای کامپوزیت

خمیر دندان مخصوص کامپوزیت باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

افرادی که دارای کامپوزیت می باشند باید از خمیردندانی استفاده نمایند که برای دندان های حساس طراحی و تولید شده است. این نوع خمیر دندان از هر گونه ساینده های خشن و مواد شیمیایی عاری بوده و پیشنهاد می شود توسط دندانپزشک تجویز گردد.

دندانپزشک می تواند بسته به نوع کامپوزیت و دیگر شرایطی که دندانهای شما دارند، بهترین نوع خمیر دندان برای کامپوزیت شما انتخاب نمایند.

شما می توانید با پیروی نمودن از دستور العمل هوایی که توسط دندانپزشک توصیه می گردد، به حفظ سلامتی و زیبایی خود کمک شایانی نمایید.

آیا می توان دندان های خود را با باندینگ کامپوزیت هم تمیز نمود؟

بهتر است بدانید که باندینگ کامپوزیت یکی از درمان های محبوب دندانپزشکی می باشد که شامل استفاده نمودن از مواد رزین همرنگ دندان به منظور بهبود ظاهر و عملکرد دندان های آسیب دیده، بد شکل یا تغییر رنگ می گردد. باندینگ به منظور پوشاندن سطح جلوی دندان مورد استفاده قرار می گیرد و این توانایی را دارد به بهبود ظاهر کلی و ایجاد ظاهری یکنواخت تر به شما کمک نماید.

چگونه دندان های کامپوزیت شده خود را تمیز نگاه دارم؟

زمانی که صحبت از دندان های کامپوزیت شده می شود، باید این اطمینان حاصل گردد که به حد لازم تمیز شده و از ایجاد پوسیدگی، تغییر رنگ یا لک شدن جلوگیری می گردد.

به منظور تمیز نگاه داشتن دندان های کامپوزیت شده توجه به چند نکته حایز اهمیت است این نکات به شرح زیر می باشد:

دو بار در روز مسواک کنید.

مسواک کردن آن هم دو بار در روز و با کمک یک برس نرم برای از بین بردن پلاک یا ذرات غذایی که امکان دارد بین یا روی دندان وجود داشته باشد، ضروری است. مطمئن گردید که حتما حداقل دو دقیقه به طور کامل و درست مسواک می زنید و به دندان های کامپوزیت شده و نواحی اطراف آنها توجه بیشتری خواهید داشت.

نخ دندان کشیدن به صورت روزانه

استفاده از نخ دندان یا پاک کننده های بین دندانی این توانایی را دارند تا به حذف مواد باقی مانده در داخل دهان که با مسواک کردن ازبین نرفته اند، کمک کننده می باشد. در صورت عدم کنترل ممکن است منجر به پوسیدگی یا بیماری لثه شود.

از دهان شویه استفاده نمایید.

دهان شویه به منظور تمیز و شاداب نگاه داشتن دندان ها می تواند مفید واقع گردد. این رپش به از بین رفتن باکتری ها، پلاک ها و البته دبگر ذرات مضری که امکان دارد در دهان شما باشد کمک نماید و به تمیز نگاه داشتن کامپوزیت ها هم کمک می نماید.

اجتناب نمودن از برخی غذاها و نوشیدنی ها

بعضی از غذاها و نوشیدنی ها ممکن است باعث ایجاد لکه یا تغییر رنگ در دندان های کامپوزیت شده شما گردند. دوری نمودن از مصرف نوشیدنی های گازدار شیرین، قهوه، چای و غذاهای نشاسته ای به منظور حفظ رنگ دندان های کامپوزیت شده ضروری می باشد.

انجام معاینات منظم دندانپزشکی

بهتر است بدانید ضروری می باشد که به طور مرتب به دندانپزشکی برای معاینه و تمیز نمودن مراجعه نمایید. در صورت بروز هرگونه لک یا پوسیدگی، دندانپزشک به شما کمک خواهد کرد تا مشکل را برطرف نمایید تا از عوارض پس از آن جلوگیری گردد.

رعایت نمودن بهداشت دهان و دندان به منظور تمیز و سالم نگاه داشتن دندان های کامپوزیت بسیار ضروری می باشد. مسواک کردن و نخ دندان کشیدن به صورت منظم، شستشو دهان و دندان ها با دهانشویه، دوری از مصرف بعضی از غذاها و نوشیدنی ها و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک بسیار توصیه می گردد. با رعایت نمودن این نکات ساده شما می توانید از دندان های کامپوزیت زیبا و ماندگار خود نهایت لذت را ببرید.

آیا استفاده از خمیر دندان معمولی برای کامپوزیت مشکل ساز است؟

باید بگوییم به طور معمول خمیر دندان معمولی برای کامپوزیت بی خطر می باشند، اما به شرطی که خمیر دندان دارای مواد خشن یا ساینده نباشد. چرا که در این مواقع می تواند باعث خراش در سطح روکش ها شود یا باعث آسیب رسیدن به آنها شود. پس با این اوصاف، بهتر می باشد با دندانپزشک خود در این باره مشورت گردد تا خمیر دندان مناسبی را برای شما تجویز نماید تا هم ملایم و ایمن باشد و هم به سلامت دندان و لثه کمک نماید.

خمیردندان مناسب برای کامپوزیت را از کجا خریداری کنیم؟

شما می توانید از داروخانه ها و سوپرمارکت‌ ها خمیر دندان مناسب کامپوزیت را خریداری و از خواصی که دارا می باشد نهایت استفاده را ببرید.

در آخر

انتخاب خمیر دندان مناسب در زمانی که از کامپوزیت برای زیبا سازی دندان های خود استفاده نموده اید، مهم می باشد. در این مواقع خمیر دندانی که دارای مواد شیمیایی و ساینده نباشد، می تواند انتخاب مناسبی برای حفظ و مراقبت از کامپوزیت ها و لثه ها باشد.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس