باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل

باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل چیست؟

در جراحی کردن فک و صورت، کشیدن دندان عقل می تواند یک روش کاملاً رایج باشد. ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر نعمت الهی کشیدن دندان های عقل ساده و پیچیده را انجام می دهیم و در بین بیماران هم تا کنون عوارض بسیار نادر بوده است. زمانی که که برای خارج نمودن دندان عقل خود اقدام می کنیم، می ترسیم که نکند که کشیدن دندان عقل کار درستی نباشد، ما در این مقاله هم درباره این موضوع و همچنین در رابطه با باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل با شما صحبت خواهیم کرد. پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

در صورتی که به باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل توجه نشود ممکن است مشکلاتی پس از کشیدن دندان عقل برای بیمار ایجاد گردد. به همین جهت است که می گوییم بهتر است نکات مراقبتی لازم را از دندانپزشک خود جویا شوید تا درمان موفق خود را به یک مشکل حاد بدل نکنید.

اکثر مردم تنها در عرض ۳ تا ۵ روز می توانند به حالت عادی خود باز گردند و کارهای روزانه خود را به آسانی انجام دهند، اما در صورتی که مراقبتی وجود نداشته باشد، روند بهبودی امکان دارد طولانی و دشوارتر گردد.

باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل

به منظور اینکه بتوانید بهترین فرصت را برای درمان سریع و بدون عارضه پس از کشیدن دندان عقل داشته باشید توجه به باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل می تواند مهم تلقی گردد.

در ادامه شما را با این باید و نبایدها آشنا می سازیم.

زمانی برای استراحت تعیین کنید.

پس از اینکه برداشتن دندان عقل انجام گرفت، برنامه ریزی کرده تا بتوانید به درمان سریع محل آسیب دیده کمک کرده و بهبودی آسان انجام پذیرد. پس برای درمان سریعتر در منزل و به اندازه کافی استراحت نمایید و از این گزینه قافل نگردید.

به محل آسیب دیده فشار وارد نکنید.

از دیگر باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل این است که بهتر می باشد از فشار زیاد به محل آسیب دیده پرهیز گردد. خم گردیدن، بلند نمودن یک جسم سنگین، ورزش کردن یا هر نوع فعالیت بدنی ممکن است روند بهبودی را عقب بیندازد. تا هنگامی که جراح به شما اجازه نداده، بهتر است از فعالیت های نام برده شده و یا فعالیت های که روی روند بهبودی شما تاثیر منفی می گذارد، خود داری کنید.

تشنگی خود را برطرف کنید.

زمانی که در حال طی نقاهت پس از کشیدن دندان عقل خود هستید، هیدراته ماندن برای شما بسیار ضروری می باشد. هیدراتاسیون مناسب به درمان سریع شما می تواند کمک شایانی کند، پس هر روز حداقل  لیوان آب بنوشید تا بدن شما دچار کمبود آب نباشد و هیدراته بماند.

باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل

در زمان نوشیدن آب یا مایعات دیگر از نی استفاده نکنید.

نوشیدن مایعات بسیار درست است که مهم است، اما نوشیدن آن با کمک نی به هیچ عنوان ایده مناسبی نخواهد بود. مکیدن در نی می تواند محلی که آسیب دیده را دچار مشکل نماید و باعث ایجاد عارضه دردناکی به نام حفره خشک گردد.

بهتر است غذاهای نرم را انتخاب نمایید.

در چند روز ابتدایی کشیدن دندان عقل، جراح توصیه دارد که غذاهای نرمی که احتیاجی به جویدن بسیار ندارند و می توان بدون جویدن هم آن را بلعید استفاده گردد. به این صورت درمان شما سریعتر انجام می پذیرد و شما می تواند به روتین عادی خود بازگردید.

برنامه غذایی خود را خیلی زود تغییر ندهید.

از دیگر باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل می توان به تغییر برنامه غذایی اشاره داشت. کشیدن دندان عقل ممکن است دهان و لثه ها را حساس کرده و یا حتی تحریک نناید. در دوران نقاهت هر چیزی که ترد، چسبناک یا جویدنی می باشد را نخورید، چرا که امکان دارد آسیب بیشتری به شما وارد نماید.

دهان خود را تمیز نگه دارید.

به منظور تمیز نگه داشتن ناحیه دندان عقل خود و البته بقیه قسمت های دهان، یک یا دو روز ابتدایی از یک محلول شستشو همچون آب نمک گرم به جای مسواک و خمیر دندان استفاده نمایید. به آرامی محلول را در دهان خود بچرخانید و مایع را پس از چرخاندن بیرون بریزید. فقط توجه کنید که تف ​​نکنید. تف کردن هم می تواند باعث خشک گردیدن سوکت شود.

از انجام عادات ناسالم پرهیز کنید.

آیا شما سیگار می کشید؟ ایا به مصرف قلیان علاقه دارید؟ این دو عادت می تواند روند بهبودی شما را دچار مختل نماید و خطر عفونت را پس از انجام جراحی افزایش دهد. به این صورت، بهتر می باشد در دوران نقاهت از کشیدن سیگار، قلیان و نوشیدنی های الکلی خودداری نمایید.

 

درمان دندان عقل چقدر طول می کشد؟

زمانی که به باید و نبایدهای کشیدن دندان عقل که در اینجا ذکر شد یا جراح دندانپزشک برای شما آن ها را توصیه نمود توجه گردد درمان و بهبودی هر چه سریعتر برای شما رخ خواهد داد و می توانید به کارهای روزانه خود همچون ورزش کردن، انجام فعالیت های سنگین و … بپردازید.

البته فرآیند خارج نمودن دندان عقل هم می تواند تأثیر متفاوتی روی افراد داشته باشد و پیچیدگی روش امکان دارد بر دوره بهبودی بیمار تأثیر داشته باشد. با این همه بین ۳ تا ۵ روز ممکن است درمان به طول بی انجامد.

گاها ممکن است یک هفته تا ۱۰ روز هم بسته به نحوه جراحی و مراقبت متغیر باشد.

آیا پس از کشیدن دندان عقل ورم و خونریزی وجود دارد؟

بله ورم و خونریزی در دهان یک امر شایع می باشد. پس از کشیدن دندان عقل برشی که در این ایجاد شده باعث ایجاد خونریزی کرده و درد و ورم را با خود به همراه دارد. شما می توانید با توصیه های دندانپزشک خود به کاهش تورم، درد و خونریزی لثه کمک کنید.

این ناراحتی ممکن است تا چند روز به صورت خفیف با شما همراه باشد و به مرور و با مصرف مسکن و انجام توصیه های متخصص می توانید باعث بهبود این وضعیت شوید.

در آخر

در صورتی که در مورد کشیدن دندان عقل خود نگران می باشید، مراجعه نمودن به یک جراح دهان دلسوز، بسیار ماهر و با تجربه می تواند راه شما را هموار نماید و یک تجربه مثبت را برای خود به ارمغان بیاورید. کشیدن دندان عقل در صورتی که به طور صحیح توسط جراح دندان متخصص و حاذق انجام پذیرد و توصیه های که گوشزد می نماید توجه شود بین ۳ تا ۵ روز بهبودی انجام می پذیرد و می توان به کارهای روزانه خود طبق روال گذشته پرداخت.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان، جراحی دندان عقل نهفته و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره وتعیین وقت:44284234-021