ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی چه فوایدی دارد؟

آیا مایلید ایمپلنت های دائمی داشته باشید، اما مطمئن نیستید کدام نوع برای  شما مناسبترین است؟ استفاده از ایمپلنت دندان در واقع یک تصمیم بزرگ می تواند برای شما باشد. چرا که گزینه های زیادی برای بررسی دارد. ما در این مقاله سعی داریم در رابطه با ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی صحبت کرده و ببینیم به چه علت ایمپلنت دندان بهتر از دندان مصنوعی می باشد.

ایمپلنت دندانی امروزه یک انتخاب محبوب برای افرادی می باشد که به هر دلیلی دندان خود را از دست داده اند. همچنین ایمپلنت های دندانی جایگزینی مناسبی برای دندان های مصنوعی هستند. برای برخی، ایده ایمپلنت دندانی، ابتدا شاید ترسناک به نظر برسد اما برای اصلاح دندان و بهبود سلامت دهان و دندان گزینه ای عالی به حساب آید.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم ببینیم ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی چه تفاوت هایی خواهند داشت بهتر است ابتدا ببینیم ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت یک ریشه مصنوعی است که با جراحی در استخوان فک قرار می گیرد تا تاج دندان جایگزین را محکم نماید. آنها جایگزینی عالی برای پروتزهای سنتی یا بریج های دندانی هستند. با ایمپلنت های فلزی می توانید مجموعه ای کامل از دندان ها را داشته باشید که شبیه دندان های طبیعی شما هستند.

ایمپلنت بهترین راه برای حفظ سلامت و ظاهر طبیعی دندان ها و خط فک می باشد. اگر دندان های شما برداشته شود یا آسیبی ببیند که باعث از بین رفتن آنها شود، ایمپلنت های دندانی می توانند از استخوان فک زیرین حمایت کنند و از تجزیه استخوان جلوگیری نمایند. عدم تحرک دندان به این معنی است که استخوان نگهدارنده آنها در فک می تواند حل شود، اما ایمپلنت های دندانی آن را به حداقل خواهند رساند.

با ایمپلنت های دندانی، دوباره اعتماد به نفس خود را بازمی یابید و لبخند می زنید بدون اینکه نگران شل شدن یا افتادن دندانهای پروتز خود باشید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توانید بهتر از قبل غذا بجوید و سبک زندگی سالمی برای خود داشته باشید.

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای جراحی به آنها توجه کرد. بهتر است ابتدا با دندانپزشک خود مشورت کنید تا همه روش های ایمپلنت را برای شما مشخص کند.

ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده است:

ایمپلنت یا پیچ فلزی

در این صورت به عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل می کند و دندان را در جای خود محکم نگه می دارد. زمان بهبودی بعد از جراحی ایمپلنت، حدود ۴ تا ۶ ماه است.

آباتمنت

قسمت فلزی که ایمپلنت و تاج دندان را به هم متصل می کند. زمان بهبودی حدود ۲ هفته است و پس از آن تاج دندان نصب می شود.

تاج

بخش مصنوعی است که روی آباتمنت قرار می گیرد. معمولاً از پرسلن ساخته می شود تا با رنگ و ظاهر دندان های طبیعی مطابقت داشته باشد.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنتهای دندان به طور کلی به دو نوع تقسیم می گردد:

ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت هایی که در داخل استخوان قرار می گیرند، ایمپلنت های اندوستال نامیده می شوند. پایه ای از ماده تیتانیوم که با زیست سازگار است، به این معنی که باعث حرکت فلز و پس زدن بدن نمی شود.

پیچ‌ های فلزی در استخوان فک قرار می گیرند و در نهایت به استخوان پیوند می‌ خورند. پس از جوش خوردن به استخوان و گذراندن مرحله بهبودی بافت های نرم، جراحی جزئی برای نصب آباتمنت انجام می شود.

ایمپلنت ساب پریوستئال

دومین نوع از ایمپلنت های دندانی ایمپلنت ساب پریوستئال است. بیمارانی که برای حمایت از ایمپلنت اندوستال کافی هستند، ممکن است ایمپلنت های ساب پریوستال را گزینه بهتری بدانند. کاشت ساب پریوستئال با روش دیگری متفاوت است زیرا در زیر خط لثه و بالای استخوان فک قرار می گیرد، بنابراین از طریق جراحی در استخوان طبیعی نمی تواند.

ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا در موقعیت های اجتماعی بتوانید اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و داشته باشید. چرا که در داخل دهان حس بزرگ بودن ندارند. ایمپلنت ها با چسب های محکم به استخوان فک متصل می شوند و حتی در دوره های کوچک شدن لثه، ناشی از بیماری پریودنتال در جای خود باقی می مانند. پروتزها اگر به اندازه کافی نباشند در دهان می لغزند، ایمپلنت های دندانی برای هر دندانی می توانند ایجاد شوند.

طول عمر

دندان های مصنوعی حداقل هر 5 تا 8 سال یکبار تعویض می شوند، اما ایمپلنت های دندانی 15 تا 20 سال دوام خواهند داشت.

عملی بودن و کاربردی بودن ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

ایمپلنت های دندانی جایگزین بسیار مناسبی برای پروتزهای مصنوعی دیگر هستند. زیرا ثبات و دوام خوبی در دهان دارند و پس از بهبود جراحی ایمپلنت، دندان پزشکان می توانند راحت غذا بخورند و صحبت کنند.

دندان مصنوعی یک جایگزین مقرون به صرفه و جذاب برای کسانی است که نمی توانند از ایمپلنت دندانی استفاده نمایند. اما دندان مصنوعی معایبی هم به همراه خواهد داشت. در مقایسه با ایمپلنت های دندانی، پروتزهای مصنوعی آنقدر محکم اند که باعث پیشرفت هایی در توسعه دندان مصنوعی می شوند. اما هنوز نمی تواند با استحکام ایمپلنت های دندانی برابری کنند. پروتزهای مصنوعی به مرور شل می شوند و گاهی می لغزند و غذا خوردن و صحبت کردن با آن برای بیماران سخت است.

ظاهر

تاج روی ایمپلنت دندانی شکل، رنگ و حس دندان های واقعی را تقلید می کند. ظاهر غیر طبیعی ندارد و از نامتناسب بودن در دهان فرد ممانعت می کند.

دندانپزشک با اندازه گیری ضخامت دندان های شما تا آنجا که امکان دارد با دندان شما مطابقت می دهد. اگر همه دندان های خود را جایگزین کنید، دندانپزشک اندازه مناسبی را برای تکمیل فرم دهان و زیبایی ظاهر آن پیدا می کند.

بهترین مرکز دندانپزشکی پروتز به گونه ای سفارشی کار می کند که تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. این ویژه برای کسانی که مایل به هزینه اندک باشند، صدق نمی کند. با این حال، پروتزهای مصنوعی باعث حذف ساختار استخوان فک شما نمی شوند، پس شکل آنها در طول زمان تغییر می کند.

راحتی ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

استفاده از برخی پروتزها کمتر خوشایند است. اکثر بیماران از حجیم شدن، بزاق بیش از حد، درد و حرکت پروتزها شکایت دارند. همچنین، باید مراقب لغزش و گیر کردن تکه های غذا یا دیگر مواد زیر دندان باشید. چون هنگام خوردن غذا موجب ناراحتی شما می شود. همچنین پروتزهای سنتی باید هر شب برای تمیز کردن از دهان خارج شوند.

ایمپلنت های تیتانیوم به استخوان فک شما متصل می‌شوند و معمولاً هیچ ناراحتی ایجاد نخواهند کرد. در نتیجه، دندان های طبیعی در دهان شما احساس می شوند. بعلاوه بر این، بهترین نوع ترمیم دائمی برای دندان هستند، زیرا محکم در جای ثابت می شوند و احتمال لغزش در آنها نیست.

هزینه ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

برای تعیین هزینه ایمپلنت دندان، باید بدانیم که دندان قبل از کاشت ایمپلنت شاید نیاز به تعمیر داشته باشد. روش‌های کشیدن دندان، جراحی لثه و پیوند استخوان در کوتاه‌ مدت هزینه های بیشتر لازم دارند، اما ارزش آن را می‌توان تضمین کرد. هزینه اولیه برای ایمپلنت های دندانی بیشتر از روش پروتز است اما پس از مدت طولانی ممکن است در نهایت از این سرمایه گذاری نفع ببرید.

پروتزهای مصنوعی در نگاه اول ارزان تر هستند. اما ممکن است در طول زمان برای مراجعه به جایگزینی و موارد مورد نیاز دیگر، مثل تعویض و نگهداری برای طول عمر دندان های پروتز، هزینه بیشتری صرف کنید.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس