انواع چسب دندان مصنوعی

انواع چسب دندان مصنوعی پرکاربرد و مرغوب

در صورتی که دندان مصنوعی به درستی تولید و نصب گردیده باشد، پروتزها به منظور ثابت ماندن احتیاجی به حمایت نخواهند داشت. اما با این حال، بسیاری از افراد چسب مخصوص دندان مصنوعی را برای ثبات بیشتر پروتز های خود استفاده می نمایند. که بعضی مواقع به عنوان “چسب دندان مصنوعی” شناخته می شود. البته این را اضافه نماییم که ارزش آن را داشته که برای بررسی چسب دندان مصنوعی که امکان دارد برای شما بهترین گزینه باشد برای ثابت ماندن دندان مصنوعی بر روی لثه ها، وقت بگذارید. با ما همراه باشید تا با انواع چسب دندان مصنوعی آشنا گردیم.

در رابطه با دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می توانید از کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی وقت گرفته و با کیفیت ترین و بهترین روش های درمان دندانپزشکی زیبایی را مشاوره بگیرید. دندانپزشکی نعمت الهی ارائه دهنده انواع درمان های دندانپزشکی از قبیل: زیبایی دندان، بلیچینگ دندان، جراحی دندان، ایمپلنت دندان و کشبدن دندان و پروتز دندان … با هزینه ای مقرون به صرفه می باشد.

مزایای چسب دندان مصنوعی

چسب های دندان های مصنوعی نوارها، پودرها و کرم هایی هستند که در بین لثه ها و دندان های مصنوعی قرار می‌گیرند و به دندان های مصنوعی کمک می نمایند تا محکم در جای خود باقی بمانند.

امنیتی که توسط یک چسب ارائه می گردد می تواند اعتماد به نفس شما را در طول روز حفظ نماید. از دندان مصنوعی به ایجاد اعتماد به نفس و قدرت بیشتر در زمان آواز خواندن، صحبت نمودن در جمع یا حتی عطسه یا سرفه کمک می نماید. از دیگر مزایای چسب ها همچنین می توان به این مورد اشاره داشت که از لغزش ذرات غذا در زیر و گیر افتادن بین لثه و دندان مصنوعی جلوگیری نمایند.

انقباض استخوان

زمانی که دندان های طبیعی از دهان خارج می گردند و دیگر دندانی روی لثه وجود ندارد، پدر ثانی استخوان فک و لثه به مرور تحلیل رفته و دندان مصنوعی شل می گردد. در این زمان دندان مصنوعی ممکن است هر لحظه از دهان خارج گردد. به همین جهت چسب دندان مصنوعی می تواند در این امر کمک کننده باشد و باعث ثابت ماندن دندان بر روی لثه گردد.

ماندگاری اعتماد به نفس

زمانی که فرد از دندان مصنوعی استفاده می کند، به دلیل اینکه می ترسد هر لحظه در زمان صحبت کردن، خوردن غذا و … دندان مصنوعی برایش مشکلی ایجاد نماید به همین جهت استرس داشته و اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. انواع چسب دندان مصنوعی کمک می کنند تا دندان مصنوعی به لثه بچسبد و اینگونه مشکلات رخ ندهد و اعتماد به نفس فرد هم بازگشته و افزایش پیدا کند.

بهداشت دهان و دندان

از دیگر مزایای استفاده از چسب دندان مصنوعی می توان به بهداشت دهان و دندان اشاره داشت. زمانی که دندان مصنوعی به لثه با کمک چسب مخصوص ثابت می گردد، دیگر ذرات غذا بین لثه و دندان مصنوعی گیر نخواهد کرد و همچنین تمیز نمودن آن هم به سهولت انجام می پذیرد.

هر کدام مزایا و کاربرد مختص به خود را داشته و در صورت تمایل می توانید ابتدا با دندانپزشک خود در اینباره صحبت نمایید و سپس چسب مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انواع چسب دندان مصنوعی

در صورتی که از دندان مصنوعی استفاده می نمایید، بایستی هر چند وقت یکبار یا به صورت روزانه از چسب استفاده نمایید. انتخاب نوع چسب و اینکه چه زمان هایی باید از چسب استفاده کنید به نوع پروتزهای دندانی و نحوه مکش آنها در دهان بستگی خواهد داشت.

در صورتی که تا کنون از ساکشن به منظور نگاه داشتن دندان مصنوعی خود در دهان استفاده نموده اید، احتمالاً از چسباندن دندان های مصنوعی با کمک چسب استفاده نکرده اید. زمان هایی وجود داشته که یک نوع امکان دارد کمی مناسب تر از دیگری بوده باشد. در اینجا شما را با متداول ترین انواع چسب دندان مصنوعی و هنگامی که باید از آنها استفاده نمایید را بیان خواهیم نمود.

همچنان با ما همراه باشید.

انواع چسب دندان مصنوعی

کرم ها

کرم ها را می توان جزو محبوب ترین نوع چسب دندان مصنوعی شناسایی کرد. آنها به راحتی پخش می گردند و در پایان روز هم قابل تمیز شدن می باشند. مهر و موم آنها باعث می شود تا ذرات غذا بین لثه و دندان مصنوعی وجود نداشته باشد و به اندازه کافی قوی می باشند که می توانند تا 12 ساعت کارایی داشته باشند.

کرم ها به خوبی مهر و موم می گردند و به فرد این احساس را خواهند داد تا زمان استفاده از پروتزهای مصنوعی دچار لغزش نگردند.

پودرها در انواع چسب دندان مصنوعی

پودرهای دندان مصنوعی شباهت بسیاری به کرم ها دارند، اما این را اضافه کنیم که بافت متفاوتی با کرم ها دارند. اکثر مردم اندازه استفاده از پودرها را نداسته و تشخیص مقدار مناسب بدون تراوش کردن آنها کمی سخت تر از کرم ها می باشد، اما خوب به طور معمول 12 ساعت در روز می تواند دندان مصنوعی را ثابت بر روی لثه نگاه دارد.

نوارهای دندانی مصنوعی

برای افرادی که لثه های دردناکی داشته، یا افرادی که به روشی سریع به کنظور نگاه داشتن دندان مصنوعی خود برای یک روز معمولی احتیاج دارند، نوارهای چسب امکان دارد بهترین گزینه در این موارد باشد. آنها نرم کننده بوده و به محافظت از لثه ها در برابر مالش هم کمک می نمایند. با این اوصاف، غذا غالباً در اطراف آنها گیر خواهد کرد، که می تواند منجر به ایجاد ناراحتی و تمیز نمودن آنها در پایان روز گردد.

نحوه استفاده از انواع چسب دندان مصنوعی

در ابتدا بگوییم که قبل از استفاده از هر کدام از انواع چسب دندان مصنوعی ابتدا بایستی دهان را تمیز نمود.

کرم: چسب را نه خیلی کم و نه بسیار بر روی دندان مصنوعی بمالید و سپس دندان مصنوعی را روی لثه قرار دهید و کمی فشار دهید یا به اصلاح گاز بگیرید تا محکم گردد. فقط توجه داشته باشید به اندازه مورد نظر از چسب استفاده گردد تا تراوش نکند و خارج نگردد.

پودر: پودر را هم به صورت یک نواخت بر روی سطح دندان مصنوعی که روی لثه قرار می گیرد بپاشید. سپس دندان مصنوعی را بر روی لثه قرار داده و دندان ها را بر روی هم فشار دهید تا بچسبند.

نحوه خارج کردن دندان مصنوعی از دهان

پس از آنکه با انواع چسب دندان مصنوعی آشنا شدیم بهتر است با نحوه برداشتن آن هم آشنا گردیم. برای برداشتن دندان مصنوعی که با چسب مخصوص به لثه چسبیده کافی است کمی آب گرم و یک برس نرم داشته باشید. آب گرم را وارد دهان کرده و داخل دهان خود بچرخانید تا باعث شل شدن چسب دندان مصنوعی گردد. پس از آن دندان مصنوعی را به آرامی خارج سازید و باقی چسب باقیمانده بر روی لثه و دندان مصنوعی را با مسواک نرم و آب ولرم پاک نمایید.

در آخر

چسب دندان مصنوعی محصولی می باشد که باعث می شود تا دندان مصنوعی به لثه بچسبد و ثابت باقی بماند و خارج شدن ناگهانی دندان مصنوعی به خارج از دندان یا ایجاد مشکل در لثه جلوگیری خواهد نمود.

چسب دندان مصنوعی را می توان در سه نوع: کرم چسب دندان مصنوعی، پودر چسب دندان مصنوعی و نوار چسب دندان مصنوعی تهیه نمود.

در صورتی که مطمئن نیستید که کدام یک برای شما مناسب می باشد، می توانید با دندانپزشک خود در این باره مشاوره بگیرید.

با کمک دندانپزشک می توانید یک انتخاب ایده آل برای سلامت دهان و لثه و راحتی حال خود داشته باشید.

چسب دندان مصنوعی همان چیزی می باشد که با کمک از آن احساس راحتی داشته باشید و بتوانید بدون هیچ نگرانی در مورد پروتزهای زندگی لذت بخشی داشته باشید. بهترین سفارش در اینباره این بوده که چسب های مختلف دندان مصنوعی را امتحان نمایید تا بتوانید تشخیص دهید که کدام یک برای شما بهترین انتخاب می باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس