رفع درد دندان

رفع درد دندان با چند راه کار ساده

هر کدام از ما حتما حداقل یکبار در طول زندگی دندان درد را تجربه کرده ایم. خوب می دانیم که دندان درد چطور می تواند زندگی روزمره ما را مختل کند. بی اعصابی، عدم توانایی در غذا خوردن و بی قراری و درد کشیدن تنها بخشی از نتایج درد دندان است. از این رو ما در اینجا قصد داریم با چند راه کار ساده به شما نحوه رفع درد دندان را آموزش دهیم. البته که بهترین کار این است که به محض درد گرفتن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل شما بررسی شده و اقدامات لازم برای درمان انجام شود. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید به دندانپزشک مراجعه کنید، از روش هایی که در ادامه آورده ایم برای رفع موقت درد دندان استفاده نمایید.

رفع درد دندان با چند راه کار ساده
رفع درد دندان با چند راه کار ساده

رفع درد دندان با میخک

میخک در طول تاریخ همیشه برای رفع درد دندان استفاده می‌شده است. این روغن می تواند به طور موثر درد را بی حس کرده و التهاب را کاهش دهد. این ماده غذایی حاوی اوژنول است که یک منبع مطمئن ضد عفونی کننده طبیعی است. برای استفاده از این روش، روغن میخک را با یک روغن مانند روغن آفتابگردان یا جوجوبا رقیق کنید. سپس، مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی یک پنبه مالیده و چند بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را به یک لیوان کوچک آب اضافه کنید و دهانشویه درست کنید فراورده های دارویی حاوی عصاره میخک نیز در بازار موجود هستند که می توانید از آن ها برای رفع درد دندان کمک بگیرید.

رفع درد دندان با عسل

رفع درد دندان با عسل یکی از روش‌های طبیعی و موثر است. برای انجام این روش، کافی است عسل طبیعی را به مقدار کمی روی پنبه بریزید و آن را بر روی دندانی که درد می کند نگه دارید. عسل دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می‌تواند به کاهش درد و التهاب دندان کمک کند. همچنین، ممکن است طعم شیرین عسل به شما احساس راحتی بدهد و در کنار آن به مدت چند دقیقه دندان خود را در حالت آرام نگه دارید تا درد کاهش یابد.

تسکین درد دندان با آب سرد

می توانید از کمپرس سرد برای رفع درد دندان خود استفاده کنید، به خصوص اگر ضربه باعث دندان درد شما شده باشد. وقتی از کمپرس سرد استفاده می کنید، باعث انقباض رگ های خونی در ناحیه می شود. این امر باعث می شود تا شدت درد کمتر شود. سرما همچنین می تواند تورم و التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از این روش، یک کیسه یخ پیچیده شده با حوله را به مدت 20 دقیقه در ناحیه آسیب دیده نگه دارید. می توانید این کار را هر چند ساعت یکبار تکرار کنید.

درمان درد دندان با سیر

هزاران سال است که سیر با خواص دارویی آن شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه سودمند همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است. نه تنها می تواند باکتری های مضری را که باعث ایجاد پلاک دندانی می شوند از بین ببرد، بلکه می تواند به عنوان یک مسکن برای رفع درد دندان نیز عمل کند. برای استفاده از سیر برای رفع درد دندان، یک حبه را له کنید تا خمیری ایجاد شود و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. یا می توانید به آرامی یک حبه سیر تازه را بجوید.

درمان درد دندان با زردچوبه

استفاده از زردچوبه می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای درد دندان مفید باشد. برای این منظور، می‌توانید مقدار کمی پودر زردچوبه را با یک قطره یا دو قطره از آب یا روغن ترکیب کنید تا یک خمیر نرم بسازید. سپس این خمیر را با یک دسته کوچک نرم و تمیز بر روی دندان دردناک خود بمالید. زردچوبه دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می‌تواند به کاهش درد و التهاب در دندان کمک کند.

شست و شوی دهان با آب نمک

برای بسیاری از افراد، شستشو با آب نمک یک درمان موثر در رفع درد دندان است. آب نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی است و می تواند به پاک کردن ذرات غذا و باقی مانده هایی که ممکن است بین دندان های شما گیر کرده باشد کمک کند. رفع درد دندان با آب نمک نیز می تواند به کاهش التهاب و التیام هر گونه زخم دهان کمک کند. برای استفاده از این روش، نصف قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

بهبود موقت دندان‌درد با چای کیسه ای نعناع فلفلی

چای کیسه ای نعناع را می توان برای بی حس کردن، تسکین لثه های حساس و رفع درد دندان استفاده کرد. قبل از استفاده از چای کیسه ای روی ناحیه آسیب دیده، اجازه دهید کمی خنک شود. همچنین می توانید از این روش برای خنک کردن و نه گرم کردن منطقه استفاده کنید. برای این کار، یک چای کیسه ای استفاده شده را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود و سپس کیسه را روی دندان خود بمالید.

وانیل یک مسکن طبیعی برای رفع فوری دندان درد

خواص آنتی اکسیدانی وانیل آن را به یک عنصر شفابخش موثر تبدیل کرده است. برای استفاده از این درمان، مقدار کمی از عصاره وانیل را روی انگشت خود یا یک گلوله پنبه بمالید و چند بار در روز آن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

برگ میوه گواوا: سریع ترین راه درمان دندان درد

برگ‌های گواوا دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌توانند به بهبود زخم‌ ها کمک کنند. این گیاه همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی است که می تواند به مراقبت از دهان کمک کند.

برای استفاده از این دارو، برگ های گواوا تازه را بجوید یا برگ های له شده گواوا را به آب جوش اضافه کنید تا دهانشویه درست کنید.

خواص گیاه آویشن برای تسکین درد دندان و عفونت لثه

آویشن دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به رفع درد دندان کمک کند. آویشن به دلیل وجود مواد موثره بسیار، حتی می تواند به مبارزه با باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان می شوند کمک کند. برای استفاده از آن، اسانس آویشن را با روغن حامل رقیق کنید و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید از آن به فرم دهانشویه خانگی استفاده کنید.

با دیدن این علائم در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید!

در صورتی که:

  • دندان درد دارید که بیش از 1 یا 2 روز طول می کشد
  • دندان درد شما شدید است
  • با تب، گوش درد یا درد سر و صورت دارید

حتما سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.

خلاصه رفع درد دندان در یک نگاه

روشتوضیحات
روغن میخکروغن میخک را با روغنی مانند روغن آفتابگردان رقیق کنید و روی ناحیه دردناک بمالید.
عسلعسل طبیعی را روی دندان دردناک خود بگذارید.
آب سرداز کمپرس سرد برای کاهش درد و التهاب دندان استفاده کنید.
سیرحبه‌ی سیر را له کرده و روی ناحیه دردناک دندان بمالید یا آن را بجوید.
زردچوبهپودر زردچوبه را با آب یا روغن مخلوط کنید و روی دندان بمالید.
آب نمکآب نمک را به عنوان دهانشویه استفاده کنید.
چای کیسه ای نعناعچای کیسه ای نعناع را برای تسکین درد دندان مصرف کنید.
عصاره وانیلعصاره وانیل را روی ناحیه درددار بمالید.
برگ گواوااز برگ گواوا برای تسکین درد دندان استفاده کنید.
آویشناسانس آویشن را با روغن رقیق کرده و روی ناحیه دردناک دندان بمالید یا از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.
دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس
جلسه دوم عصب کشی دندان