جراحی ایمپلنت دیجیتال-نعمت الهی

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؛ مزایای کاشت دندان‌ های دیجیتال

جراحی ایمپلنت دیجیتال پدیده ای نوظهور در دنیای دندانپزشکی ترمیمی مدرن است. همانطور که در سایر زمینه های پزشکی دنیای دیجیتال در حال ادغام است، این امر در زمینه دندانپزشکی نیز وجود دارد. پیشرفت تکنولوژیکی این امکان را به دندانپزشکان می دهد تا بتوانند درمان های دقیق تر و موثرتری را بدست آورند و حتی زمان درمان را نیز کاهش دهند.

ایمپلنت دیجیتال جایگزین دندان های طبیعی هستند که به استخوان در جراحی فک  شما پیوند زده می شوند و دقیقا مانند دندان های طبیعی عمل می کنند و شما قادر به لذت بردن از تمام غذا های مورد علاقه خود خواهید بود. جراحی ایمپلنت دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا با مراقبت صحیح از پروتز دندانی خود، یک عمر از آنها استفاده نمایید.

اگر اطلاعات کافی در زمینه جراحی ایمپلنت دیجیتال و روند کاشت دندان های دیجیتال ندارید، جای خوبی آمده اید. ما در این مقاله تمام آنچه باید در مورد کاشت دندان های دیجیتال و سپس اصلاح طرح لبخند لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست-نعمت الهی

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

به طور کلی جراحی ایمپلنت دیجیتال که از آن به هدایت دیجیتالی عمل جراحی ایمپلنت نیز یاد می شود را می توان به صورت زیر تعریف نمود. استفاده از کامپیوتر برای شبیه سازی یک عمل جراحی واقعی جهت بررسی موقعیت عصب دندان های بیمار، وضعیت تراکم استخوان و محل قرار گیری ایمپلنت بیمار را روند جراحی ایمپلنت های دیجیتال می گویند.

در جراحی ایمپلنت دیجیتال از تصاویر سی تی اسکن برای برنامه ریزی دقیق و کاشت ایمپلنت استفاده می شود. نرم افزار جراحی هدایت شده به جراحان متخصص این امکان را می دهد تا تصاویری از استخوان فک بیمار و بافت اطراف آن را تجسم کرده و دستکاری کنند.

همچنین به آنها این فرصت را می دهد تا دقیق ترین روش درمان را برای بیمار مورد نظر خود، با توجه به شرایط جسمی او برنامه ریزی کنند. تصاویر سی تی اسکن سه بعدی به وضوح ضخامت بافت نرم، ساختار های حیاتی و آناتومی ریشه و موقعیت دندان های مجاور را نشان می دهد. در نتیجه دندانپزشک متخصص می تواند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این شبیه سازی، جراحی را با کمترین برش و حداقل آسیب انجام دهد.

در حین روند کاشت دندان های دیجیتال، متخصصان از یک فایل راهنما که مطابق با دندان های بیمار ایجاد شده است، استفاده می کند تا از رسیدن آسیب به عصب و دندان های مجاور اطمینان یابد. علاوه بر این با استفاده از فناوری دیجیتال، دندانپزشکان از محل دقیق برش ها اطمینان یافته، به همین علت برش های کوچکی را برای قرار دادن ایمپلنت ها ایجاد می کنند.

جراحی ایمپلنت به روش سنتی-نعمت الهی

بدون شک جراحی به روش دیجیتال آسیب های کمتری را نسبت به روش جراحی ایمپلنت به روش سنتی ایجاد خواهد کرد و سرعت عمل دندانپزشک را افزایش داده و بیمار درد کمتری را تجربه می کند. همچنین جراحی با حداقل میزان برش باعث می شود تا میزان خونریزی، عفونت و تورم پس از جراحی به شدت کاهش پیدا کند.

کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی اولین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در غرب تهران است که روند کاشت دندان های دیجیتال و خدمات کاشت دندان در غرب تهران را به همشهریان عزیز با استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته زیر نظر بهترین دندانپزشکان زیبایی ارائه نموده است.

برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

مزایای کاشت دندان‌های دیجیتال

در اکثر مواقع کاشت ایمپلنت های دندانی می تواند بهترین جایگزین دندان های طبیعی افراد محسوب شوند که استفاده از روش نوین کاشت دیجیتال، می تواند کیفیت جراحی را بهبود بخشد. بیماران با داشتن کاشت ایمپلنت نه تنها زیبایی از دست رفته خود را باز می یابند، بلکه دندان هایی با استحکام دندان های طبیعی خود روبرو می شوند.

جراحی ایمپلنت دیجیتال برخلاف روش های جراحی سنتی که به تعداد جلسات ویزیت زیادی نیاز دارد، تنها به دو الی سه جلسه ویزیت نیاز خواهد داشت. تمامی مراحل در همان اولین مراجعه به دندانپزشک متخصص طی می شود. به این صورت که فایل دیجیتالی جراحی که امکان تشخیص محل دقیق ایمپلنت های دندانی را برای جراح فراهم می کند، تهیه و تولید می گردد. این راهنمای دیجیتال به جراح این امکان را می دهد تا ایمپلنت هایی با ثبات بالا و مستحکم برای روکش ها قرار دهد.

مزایای کاشت دندان دیجیتال-نعمت الهی

اگر در حال بررسی جراحی ایمپلنت در بهترین دندانپزشکی غرب تهران هستید، ممکن است روش ایمپلنت دندان دیجیتال برای شما مناسب باشد؛ بنابراین بهتر است مزایای روند کاشت دندان های دیجیتال را بدانید. این مزایا عبارتند از:

کوتاه تر شدن زمان انجام عمل

از مهم ترین مزیت های جراحی ایمپلنت دیجیتال دندان، کاهش محسوس زمان عمل است. زمان در جراحی ایمپلنت دندان سنتی به طور میانگین برای دو دندان، دو ساعت یا بیشتر طول می کشد؛ اما جراحی ایمپلنت به صورت دیجیتال به دندانپزشک کمک می کند تا قبل از شروع عمل جزئیات را بررسی نموده و بهترین و مناسب ترین روش را برای بیمار به کار بگیرد. در نتیجه احتمال دارد روند کاشت دندان های دیجیتال کمتر از نیم ساعت انجام شود.

راحت تر شدن فرایند عمل

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از عمل جراحی دندان هراس دارید، این مژده را به شما می دهیم که شما در طی فرایند جراحی ایمپلنت دیجیتال، هیچگونه ناراحتی نخواهید داشت. این روش نیاز به برش و بخیه نداشته و حداقل اختلال را در فک و لثه ایجاد می کند. به همین دلیل درد روش جدید، با روش های سنتی قابل مقایسه نیست.

مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال-نعمت الهی

نصب سریع دندان اصلی

با استفاده از فناوری دیجیتال، بیمار قادر است دندان های موقت خود را در همان روز عمل دریافت کند. حتی فرایند ترمیم لثه نیز سرعت یافته و بیمار پس از طی یک هفته دوره نقاهت، دندان های اصلی خود را دریافت کند. این روش بر خلاف روش سنتی که به چند ماه زمان برای ترمیم نیاز دارد، سرعت بیشتری دارد.

کاهش تعداد دفعات مراجعه به دندانپزشک

در روش سنتی ایمپلنت دندان، نیاز است تا برای پیشرفت هر یک از مراحل به مطب دندانپزشک مراجعه نمایید که این امر ممکن است به 7-8 بار مراجعه برای تنها یک ایمپلنت به طول بیانجامد؛ اما با جراحی ایمپلنت دیجیتال دندانپزشک متخصص می تواند بدون حضور بیمار و با کار روی مدل دیجیتالی، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و تنها زمانی که زمان عمل فرا برسد، بیمار به مطب مراجعه می کند؛ بنابراین با این روش تعداد دفعات مراجعه بسیار کاهش می یابد.

کوتاه بودن زمان بهبودی

همانگونه که گفته شد، روش جراحی و کاشت دندان به وسیله فناوری دیجیتال باعث شده است تا برش و بخیه لازم به شدت کاهش پیدا کند و حتی گاهی اوقات این عمل بدون برش و بخیه انجام می شود. در نتیجه زمان بهبودی نسبت به روش سنتی کوتاه تر می باشد.

جراحی ایمپلنت دیجیتال-نعمت الهی

نتیجه گیری عالی

مزیتی که جراحی ایمپلنت دیجیتال دندان نسبت به روش سنتی دارد این است که کل برنامه ریزی برای انتخاب بهترین محل قرارگیری ایمپلنت برای ریشه، تاج، بریج یا دندان مصنوعی قبل از عمل و به طور همزمان انجام می شود و در نتیجه می توان گفت بهینه شده و متناسب با موقعیت دندان کاشته می شود.

عملکرد بهتر

سیستم های دیجیتالی در مقایسه با سایر روش ها از دقت و عملکرد بالاتری برخوردار هستند و این امر باعث می شود تا میانگین خطا در عملکرد جراحی بسیار جزئی باشد. دقت بیشتر به معنای آن است که ایمپلنت ها کاملا در جای مشخص خود قرار می گیرند و از استحکام بهتری برخوردار هستند.

مزایای گفته شده تنها گوشه ای از مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال است. کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی مفتخر است اعلام کند با داشتن زبده ترین کادر اجرایی و متخصصان جراحی، بهترین خدمات ایمپلنت در غرب تهران را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد و کاشت دندان در غرب تهران را با استفاده از مجهزترین دستگاه های روز دنیا انجام می دهد.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس