بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

هنگامی که در جستجوی کلینیک دندانپزشکی کودکان در تهران هستید، با کلینیک های دندانپزشکی بسیاری در مناطق نزدیک به سکونت خود برخورد خواهید کرد؛ اما سوال اساسی این است که چگونه می توانید بهترین و معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی کودکان را در بین همه تیم هایی که دارای مجرب ترین و واجد شرایط ترین دندانپزشک اطفال هستند، تشخیص دهید. وقتی به دنبال دندانپزشک کودک می گردید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ما در این مقاله نکات مفیدی را برای کمک به شما در یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران به اشتراک می گذاریم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

خدمات کلینیک دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان یک حوزه تخصصی است که بر درمان کودکان از بدو تولد تا نوجوانی با تمرکز بر رشد جسمی آنها و راهنمایی رفتاری برای کودکان سالم و نیاز های ویژه سلامت دهان و دندان کودک تمرکز دارد. برخی از زمینه های خاص تمرکز کلینیک دندانپزشکی کودکان عبارتند از:

مراقبت های پیشگیرانه و تهاجمی دهان و دندان کودکان

 دندانپزشکان کودکان با نحوه تشخیص فشار زبان، اتصالات زبان، پوسیدگی دندان شیری، هیپوپلازی مینای دندان و سایر شرایطی که فقط بر کودکان تاثیر می گذارد، آشنا هستند و می توانند به خوبی مراقبت های پیشگیرانه را برای آنها جهت حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان کودکان انجام دهند.

سلامت دهان و دندان کودک

مسائل مربوط به رشد و نمو مربوط به دهان، فک، صورت و سر کودکان

دندان های شیری با دندان های بزرگسال تفاوت زیادی دارد و دندانپزشکان کودکان باید نحوه رفتار با الگو های مختلف رویش و مراحل متعدد رشد دهان نوزادان، کودکان نوپا و خردسالان را بیاموزند تا بتوانند به درستی مسائل مربوط به رشد دهان و دندان کودکان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

درمان کودکان تحت بیهوشی و آرام بخش با خدمات آرام بخش دندان

بهترین دندانپزشک کودک بر اهمیت تنفس بینی برخلاف تنفس دهانی تاکید می کند. یادگیری این عملکرد کلیدی نه تنها تجربه ویزیت دندان کودک را بهبود می بخشد، بلکه خواب و سلامت کلی او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

تمرکز بر روانشناسی کودک و درمان کودکان نیازمند مراقبت های ویژه

کودکانی که از نظر پزشکی دچار مشکل هستند و نیازمند مراقبت های ویژه دندانپزشکی می باشند، دندانپزشک اطفال با توجه به روانشناسی کودک، می تواند به والدین از مراقبت از دندان کودکان اطمینان خاطر دهد تا اطمینان حاصل شود که فرزندشان زمینه مناسب برای سلامت دهان و دندان طولانی مدت را ایجاد می کند.

کلینیک دندانپزشکی کودکان بر درمان نوزادان در مراحل اولیه شکل گیری دندان تمرکز دارد و دکتر دندانپزشک تا دوران نوجوانی همراه او خواهد بود. هنگامی که یک نوجوان به سن 18 سالگی رسید، دندانپزشک اطفال موظف است تا بیمار را به دندانپزشک عمومی ارجاع دهد.

چگونه بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان را پیدا کنیم؟

سلامت دهان و دندان کودک شما بخش مهمی از سلامت و رفاه کلی او است. مراقبت های نامناسب دهان و دندان در کودکان می تواند منجر به درد، عفونت، از دست دادن دندان ها و ساختار استخوان ها و به طور بالقوه مشکلات جدی سلامت عمومی شود.

کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران

یافتن بهترین دندانپزشک اطفال برای فرزند شما بخش مهمی از کمک به فرزند شما برای دستیابی به سلامت دهان و دندان است، اما چگونه باید بدانید که کدام کلینیک دندانپزشکی کودکان مناسب است؟ اگر در جستجوی بهترین دندانپزشک کودک برای فرزند خود هستید و نمی توانید تصمیم قطعی بگیرید، سعی کنید سوالات زیر را هنگام محدود کردن لیست کاندیدا های انتخابی خود در نظر بگیرید.

آیا دندانپزشک کودک شما دندانپزشک اطفال است؟

اول از همه باید بدانید که تمامی کلینیک های دندانپزشکی، دندانپزشک اطفال ندارند. بسیاری از دندانپزشکان عمومی علاوه بر بزرگسالان، کودکان را نیز درمان می کنند. برخی از این دندانپزشکان عمومی خود را به عنوان دندانپزشک خانواده یا بهترین دندانپزشک کودک یاد می کنند تا نشان دهند که آنها مایل به درمان کودکان نیز هستند، اما بسیاری از آنها مانند دندانپزشک اطفال عمل نمی کنند.

برخلاف تصور عموم مردم، دندانپزشک کودکان متخصصان دندانپزشکی کودک هستند و با دندانپزشکان عمومی تفاوت دارند. به این معنی است که بهترین دندانپزشک کودک پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی، ملزم به گذراندن دوره های اضافی آموزش است.

دندانپزشکان کودکان پس از فارغ التحصیلی در دانشکده دندانپزشکی، نحوه درمان مسائل مربوط به دندانپزشکی مخصوص کودکان را می آموزند و در زمینه های سلامت دهان و دندان کودک مانند روانشناسی کودک، داروسازی مرتبط با کودک، آرام بخشی آگاهانه، مراقبت از دندان کودکان، بیهوشی عمومی و دندانپزشکی برای کودکان با نیاز های ویژه آموزش می بینند.

آیا کلینیک دندانپزشکی کودکان دارای مجوز معتبر است؟

یک دندانپزشک اطفال در کلینیک دندانپزشکی کودکان، برای دریافت مجوز و گواهینامه معتبر باید معاینات شفاهی و کتبی انجمن پزشکی دندانپزشکی کودکان را پشت سر بگذارد. همانطور که توسط انجمن دندانپزشکی کودکان آمریکا توضیح داده شده است، این معاینات تمام موضوعاتی را که لازم است یک دندانپزشک اطفال در مورد آنها آگاه باشد، پوشش می دهد. بهترین دندانپزشک کودک دارای مجوز از انجمن دندانپزشکی کودکان است. شما می توانید مجوز متخصصان کلینیک های دندانپزشکی کودکان را در وب سایت دندانپزشک اطفال جستجو کنید تا یک دندانپزشک اطفال دارای مجوز را انتخاب نمایید.

بهترین دندانپزشک کودک

آیا ورود والدین به اتاق های درمانی کلینیک دندانپزشکی کودکان همراه با فرزندان خود مجاز است؟

آیا برای شما مهم است که اجازه داشته باشید با فرزندتان در اتاق درمان باشید؟ در حالی که برخی از والدین در طول درمان فرزندان خود از کمی آرامش در اتاق انتظار لذت می برند، برخی دیگر ترجیح می دهند در تمام مدت ویزیت در کنار فرزندان خود باشند.

اگر در دسته دوم قرار می گیرید، با کلینیک دندانپزشکی کودکان مورد نظر خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا به والدین اجازه می دهند تا فرزندان خود را در طول معاینات و درمان همراهی کنند یا خیر. به دلایل مختلف از جمله محدودیت فضا و نگرانی های مربوط به کارایی، اکثر دندانپزشکان اطفال با حضور والدین در اتاق های درمان راحت نیستند.

ما در کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی از والدین استقبال می کنیم که برای اکثر اقدامات مرتبط با مراقبت از دندان کودکان، همراه فرزندان خود در اتاق های درمان باشند. در واقع، ما والدینی را که علاقمند به سلامت دهان و دندان کودک خود هستند را به دلایل زیر تشویق می کنیم:

  • ما تاکید زیادی بر دندانپزشکی پیشگیرانه در کلینیک تخصصی خود داریم. شیوه های صحیح بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از بیماری لثه و حفره در کودکان ضروری است و ما دریافتیم که یکی از بهترین راه ها برای ترویج شیوه های بهداشت دهان و دندان در خانه، آموزش کودکان و والدین آنها در مورد تکنیک های سلامت دهان و دندان کودک است.
  • ما تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هم کودکان و هم والدین آنها هرگونه درمان دندانپزشکی پیشنهادی را به طور کامل درک کرده و احساس راحتی می کنند. ما احساس می کنیم که زمانی که والدین برای معاینه و درمان دندانپزشکی فرزندان خود حضور دارند، فرصت بیشتری برای پرسیدن سوالات و اطمینان از رسیدگی به همه نگرانی های آنها وجود خواهد داشت.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

  • برخی از کودکان با حضور والدین در کنار خود در طول درمان های دندانپزشکی احساس آرامش می کنند و همچنین بسیاری از والدین با نزدیک بودن به فرزندان خود در هنگام درمان، آسوده خاطر هستند. بعضی اوقات دندانپزشکان نگران والدین در اتاق های درمان هستند زیرا هر گونه نگرانی که والدین نشان دهند، می تواند به طور بالقوه اضطراب دندانپزشکی غیر ضروری را در فرزندان خود ایجاد نماید.
  • با این حال، ما دریافتیم که آیا حضور والدین باعث ایجاد یا کاهش اضطراب می شود یا خیر، بستگی به خود کودک دارد. ما از همه والدین می خواهیم که در حین عمل دندانپزشکی فرزندان خود آرامش خود را حفظ نموده و به کودکان خود نیز، آرامش دهند و اگر کودک و والدین آنها بخواهند در اتاق معاینه باشند، با خوشحالی از آنها استقبال می کنیم.

آیا مراجعه به کلینیک دندانپزشکی کودکان که با بیمه خودتان مغایرت دارد، منطقی است؟

در صورت داشتن بیمه دندانپزشکی، تصور نکنید که اگر به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید، از قرارداد بیمه شما خارج است و مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد. تفاوت مبلغی که باید از جیب خود بپردازید بستگی به قرارداد بیمه خاص شما دارد و ممکن است شگفت زده شوید که مراجعه به ارائه دهنده خدمات بیمه ای یا خارج از بیمه تفاوت چندانی برای شما ندارد. در نتیجه شرایط بیمه نامه خود را به دقت بررسی کنید تا مشخص شود آیا مراجعه به کلینیک دندانپزشکی کودکان منطقی است یا خیر.

کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی با 18 سال سابقه درخشان، یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران است که تمرکز زیادی بر ایجاد محیطی آرام بخش برای کودکان و بزرگسالان دارد تا اضطراب های ناشی از درد دندان و درمان آن را کاهش دهد. هدف این کلینیک در مراقبت های دندانپزشکی کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات با کیفیت دندانپزشکی برای کودکان و جوانان است.

برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی کودکان باید مراقبت های اولیه و جامع بهداشت دهان و دندان، پیشگیری و درمان را برای کودکان و نوجوانان در نظر بگیریم و با توجه به مراحل رشد فرزند شما با مراقبت های محبت آمیز و اصلاح رفتار آنها در صورت لزوم با تکنیک های مدیریت رفتار مناسب، از سلامت دهان و دندان کودک دلبندتان اطمینان حاصل کنیم.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس
جلسه دوم عصب کشی دندان