دندانپزشکی کودکان در غرب تهران

دندانپزشکی کودکان در غرب تهران

دندانپزشکی کودکان تخصصی ویژه در زمینه درمان نیاز های منحصر به فرد کودکان است. دندانپزشک اطفال دو تا سه سال آموزش تخصصی را خارج از مباحث اصلی دروس دانشکده دندانپزشکی می گذراند. چرا که این عمل محدود به درمان نیاز های دهان و دندان نوزادان و کودکان مانند عصب کشی دندان در سنین پایین تا نوجوانی است که از جمله نیاز های بهداشتی ویژه کودکان می باشد.

انتخاب دندانپزشکی کودکان برای اطمینان از سلامت و زیبایی لبخند فرزند شما یک تصمیم مهم و حیاتی است. اولین دیدار دندانپزشک اطفال با کودکان و ایجاد تاثیر مثبت در آنها، می تواند دید کودک را نسبت به دندانپزشکی تا پایان عمر تحت الشعاع قرار دهد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید فرزند شما با دندانپزشک و کارکنان کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران راحت است. انتخاب دندانپزشکی کودکان ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، بنابراین ایده خوبی است که با شخصی که به او اعتماد دارید مشورت کنید.

چرا دندانپزشکی کودکان مهم است؟

برخی از نوزادان با دندان ‌های نوزادی (دندان ‌هایی که در ماه اول رشد می‌ کنند) به دنیا می ‌آیند که نیاز به رعایت بهداشت دندان یا جراحی لثه یا مراجعه به دندانپزشکی کودکان در غرب تهران برای برداشتن آن‌ ها دارند. حداقل یک دندان شیری تا شش ماهگی بیرون می ‌زند.

چرا دندانپزشکی کودکان مهم است؟

از شش ماهگی تا 24 ماهگی، کودکان به طور جدی شروع به دندان درآوردن می کنند که با تحریک پذیری، گاز گرفتن اشیا، آب دهان و کشیدن گوش مشخص می شود. به ‌عنوان والدین، می ‌توانید با استفاده از راهکارهایی مانند ماساژ دادن لثه ‌های فرزندتان، ارائه یک حلقه دندان مصنوعی یا پارچه سرد و مرطوب و درخواست از دندانپزشک کودک خود برای توصیه پماد دندان ، به بیرون آمدن دندان کمک کنید.

در سن سه سالگی، تقریبا همه دندان های شیری روییده اند. به زودی پس از چهار سال، فضاهایی برای دندان ‌های دائمی ظاهر می‌ شوند، زیرا فک، ساختار استخوانی حمایت‌کننده و استخوان ‌های صورت شروع به رشد می ‌کنند. در این مرحله باید با مشاوره های دندانپزشکی کودکان در غرب تهران مشکل را برای کودک خود آسان کنید. از شش تا 12 سالگی، معمول است که کودک شما هم دندان شیری و هم دندان دائمی در دهان داشته باشد.

اولین دندان انسان ها در سن 6 ماهگی شروع به درآمدن می کنند و مجموعه ای از دندان های اولیه شیری خود را ایجاد می کنند. انسان ها در سن 6-7 سالگی دندان های شیری خود را از دست می دهند و مجموعه دائمی دندان ها شروع به ظهور می کنند. از آنجا که دندان های شیری در نهایت می افتند، برخی از والدین تمایل ندارند که فرزند خود را نزد دندانپزشک کودکان ببرند.

اهمیت دندانپزشکی کودکان

با این حال، این دندان های شیری اساس رشد دندان های دائمی را تشکیل می دهند. اگر مراقبت های لازم صورت نگیرد، ممکن است مشکلات عدیده ای ظاهر شوند که یک عمر همراه کودک خواهند ماند. مراقبت خوب دهان و دندان تنها یکی از مسئولیت های بسیاری است که با پدر و مادر بودن به وجود می آید. دندان های کودکان در مقایسه با دندان های بزرگسالان بیشتر مستعد ایجاد حفره و شکستگی است. به همین علت است که والدین باید فرزندان خود را حداقل دو بار در سال برای معاینه دندان نزد دندانپزشک ببرند.

تجربه نشان داده است که هنگامی که کودکان با دندان درد روبرو می شوند، والدین خود را متقاعد می کنند که به دندان هایشان نگاه کنند. ترس آنها از افزودن درد بیشتر به آنچه که در حال حاضر دارند، مانع از اعتماد آنها به دندانپزشک می شود. به ویژه که با ورود به کلینیک و دیدن ابزار های عجیب و غریب و صدا های ترسناکی که در اکثر مطب های دندانپزشکی می شنوند، به این ترس افزوده می شود.

همچنین آمار ها نشان می دهد که در سال های اخیر موارد پوسیدگی در کودکان بسیار افزایش یافته است؛ بنابراین، همیشه توصیه می شود به مراقبت دندان های کودک خود در مراحل اولیه زندگی اهمیت دهید. این امر شامل تنظیم روال بهداشت دهان و دندان کودک و مراجعه منظم به دندانپزشک اطفال است.

اخلاق دندانپزشکی «سیستمی از اصول حاکم بر عمل دندانپزشکی است، یک تعهد اخلاقی برای ارائه بهترین کیفیت خدمات دندانپزشکی به بیمار و حفظ رابطه صادقانه با سایر متخصصان و جامعه.» اخلاق دندانپزشکی نقشی جدایی ناپذیر در امور روزمره ایفا می کند. رعایت بهداشت دندان و اصول درمان در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران به طور کامل رعایت می شود.

دندان های شیری

اصول کلیدی در اخلاق دندانپزشکی

پنج اصل کلیدی اخلاق دندانپزشکی عبارتند از: استقلال بیمار، عدم سوء استفاده، خیرخواهی، عدالت، و درستی. در کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران درک هر یک از این اصول رعایت می شود. داشتن اخلاق پزشکی در کار باعث کسب مجوز از وزارت و رضایت مردم از شما می گردد.

برنامه غذایی و پیامدهای سلامت و مراقبت از دندان

آنچه فرزندان شما می خورند روی دندان های آنها تأثیر می گذارد. قندها (موجود در کیک، کلوچه، آبنبات، شیر و آبمیوه) و نشاسته (موجود در چوب شور و چیپس سیب زمینی) می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. به این واقعیت اضافه کنید که تمیز کردن دندان‌ های نوزادان و کودکان دشوارتر است و می‌ توانید ببینید که چرا مواد غذایی در دندان ‌های کودکان باقی می‌ مانند و در نتیجه رشد باکتری ‌ها و در نهایت پوسیدگی دندان‌ ها ایجاد می‌ شود. دندانپزشکی کودکان در غرب تهران این مشکل را برای فرزندان شما حل می کند.

اگرچه دندان‌ های شیری در نهایت با دندان ‌های دائمی جایگزین می ‌شوند، اما دندان ‌های شیری سالم برای سلامت و رشد کلی کودک ضروری است. نحوه مراقبت از دندان در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران به کودکان شما آموزش داده می شود تا بدنی سالم و تنومند داشت باشند.

اصول کلیدی در اخلاق دندانپزشکی

ملزومات مراقبت از بهداشت دهان و دندان برای کودکان و نوزادان

در اینجا لیستی از ملزومات مراقبت از دندان از بدو تولد به بالا آمده است:

  • تمیز کردن دندان های شیری

دندان های شیری باید به محض رویش آن ها تمیز شوند. دندان های کودک خود را با یک پارچه یا دستمال نرم بعد از هر شیشه یا هر وعده غذایی تمیز کنید. هنگامی که بیش از یک دندان رویش می‌ کند، می ‌توانید طبق دستور دندانپزشک کودک خود، مسواک کوچک کودک (مناسب سن) را قبل از استفاده روی دندان‌ های کودک در آب گرم خیس کنید. مقدار خمیر دندان تقریباً تا شش ماهگی از آب بدون فلوراید استفاده کنید.

فرزندان خود را تشویق کنید تا خودشان دندان های خود را مسواک بزنند، زمانی که هماهنگی لازم برای این کار را داشتند. مسواک ها را هر دو تا سه ماه یکبار تعویض کنید. دندان های کودکان باید پس از تجویز دارو مسواک زده شود. اسیدهای موجود در داروها ممکن است مینای دندان را که به عنوان یک پوشش محافظ طبیعی برای دندان عمل می کند، از بین ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به دندانپزشکی کودکان در غرب تهران تماس بگیرید.

  • اولین ویزیت دندانپزشکی

مهم است که کودک شما در سن یک سالگی به دندانپزشک کودک مراجعه کند تا یک برنامه بهداشتی بلند مدت و تمیز کردن حرفه ای دندان ایجاد کند.

  • کاربرد سیلانت دندانی

سیلانت های دندانی برای محافظت و مراقبت از دندان در برابر پوسیدگی استفاده می شوند و به محض رویش دندان مناسب هستند.

مراقبت از بهداشت دهان و دندان برای کودکان

  • درمان های فلوراید

با دندانپزشک کودک خود در مورد نیاز به درمان های فلوراید مشورت کنید. فلوراید یک جزء اصلی در پیشگیری از پوسیدگی دندان در دوران کودکی است. این به این دلیل است که فلوراید ساختار مولکولی دندان را تغییر می ‌دهد و آن را در برابر حمله اسیدی و پوسیدگی مقاوم ‌تر می ‌کند. فلوراید بیش از حد می تواند مشکل ساز باشد و منجر به فلوئوروزیس شود. دندانپزشکی کودکان در غرب تهران جایگزین بهتری برای این ماده را برای شما پیشنهاد می کند.

  • نخ دندان کشیدن

نخ دندان به کمک والدین باید زمانی شروع شود که دو دندان کنار هم بیرون بیایند. نخ دندان کشیدن مستقل باید زمانی اتفاق بیفتد که کودکان توانایی انجام آن را به تنهایی (اغلب تا شش سالگی) داشته باشند. کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران روش صحیح کشیدن نخ دندان را به کودکان شما آموزش می دهد.

  • شستشوی دهان

دندانپزشکی کودکان در غرب تهران شستشوی دهان را معمولاً در سن هفت سالگی به بعد توصیه می کند، مشروط بر اینکه کودک شما بتواند این فعالیت را انجام دهد. این فعالیت در مراقبت از دندان و دهان شما بسیار مناسب است.

  • ارتودنسی

ارتودنسی ممکن است تا هفت سالگی مناسب باشد. به خاطر داشته باشید که این محدوده های سنی فقط تخمین زده می شوند. شما باید توصیه های دندانپزشک کودک خود را دنبال کنید.

چرا ما به متخصص دندانپزشکی کودکان نیاز داریم؟

دندانپزشکی کودکان تفاوت چندانی با دندان پزشکی عمومی ندارند. آنها دارای مدرک پزشکی یکسان و مسئولیت های حرفه ای مشابه هستند. تنها چیزی که دندانپزشکان کودکان را از دندانپزشکان عمومی متمایز می کند، کسب گواهینامه ای است که آنها به آنها در مورد نحوه برخورد با کودکان آموزش داده است که برای والدین ممکن است همه چیز را معنی کند.

دندانپزشکی کودکان

آنها روش ها و تکنیک های مختلفی مانند آرام بخش های آگاهانه و عمیق را که برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم کاربرد دارد، مطالعه می کنند. دندانپزشک اطفال به شدت برای کودکان مبتلا به ADS توصیه می شوند، زیرا آنها با علائم بیماری آشنا هستند و در مورد نحوه مدیریت کودکان مبتلا به اوتیسم به منظور انجام اقدامات لازم آموزش دیده اند.

همچنین دندانپزشک اطفال به کودکان و نوجوانان نحوه مراقبت و پیشگیری از آسیب های دهان و دندان را آموزش می دهد تا در آینده کمتر به مشکلات دچار شوند. دندانپزشکی کودکان برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان کودک تلاش فراوان می کند. درمان ارائه شده توسط آنها شامل موارد زیر است:

  • معاینه نوزادان و نوجوانان که این امر شامل ارزیابی پوسیدگی دهانی در مادران و فرزندان آنها می باشد.
  • آنها با انجام فلوراید درمانی از دندان های کودکان شما محافظت می کنند.
  • مشاوره عادت که در آن پزشکان به کنترل عادات کودکان کمک می کنند.
  • اصلاح دندان های کج و نامرتب
  • درمان حفره دندان
  • درمان آسیب های دندانی

4 دلیلی که سبب می شود تا دندانپزشکی کودکان خود را از سن یک سالگی آغاز کنید!

معمولا برای والدین این سوال پیش می آید که چه زمانی فرزند خود را نزد دندانپزشک اطفال ببرند. آنها دندانپزشکانی هستند که در زمینه برخورد با اطفال و مسائل بهداشت دهان و دندان کودک آموزش های بیشتری دیده اند. وقتی اولین دندان کودک بیرون می آید، لازم است به دندانپزشک مراجعه شود که در این زمان والدین باید مسواک زدن کودک را شروع کنند.

مراجعه به دندانپزشک کودک

در اینجا برخی از دلایلی که مهم است فرزند خود را قبل از اولین تولد نزد دندانپزشک ببرید، بیان شده است و شما می توانید به کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران مراجعه نمایید.

پیشگیری از مسائل بهداشت دهانی

مراجعه زود هنگام کودک به دندانپزشک اولین قدم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است. دندانپزشک اطفال، دهان و دندان کودک را ارزیابی می کند و به دنبال علائم پوسیدگی در آنها می گردد. این امر موجب می شود تا درمان های پیشگیرانه مانند تمیز کردن و استفاده از سیلانت های دندانی زودتر انجام شود.

حفظ سلامت دندان های اولیه کودکان علی رغم اینکه دندان های موقتی هستند، بسیار حائز اهمیت است. آنها در مورد توسعه این امر، خدمات بسیار مهمی را ارائه می دهند و وقتی دندان های دائمی کودکان رویش می یابد، آنها را به درستی راهنمایی می کنند. از دست دادن زود هنگام دندان های شیری می تواند منجر به مشکلات دندانی شود.

کنترل توسعه دهان کودک

مراجعه زود هنگام کودک به دندانپزشک به او این امکان را می دهد که رشد دندان ها و فک کودک را زیر نظر داشته باشد. ممکن است دندانپزشکی کودکان علائم انسدادی نهفته در دندان های کودک را مشاهده کرده و درمان هایی را برای رفع آن انجام دهد، حتی قبل از اینکه مشکل ساز شود.

آموزش مراقبت صحیح به والدین

والدین در مورد نحوه صحیح مراقبت از دندان های کودک خود در طول ویزیت های دندانپزشکی آموزش می بینند. همچنین والدین در مورد نحوه مسواک زدن مناسب، نحوه استفاده از نخ دندان و تغذیه مناسب کودک که باعث سلامت دهان و دندان او می شود، آشنا خواهند شد. علاوه بر این، دندانپزشک می تواند والدین را در مورد چگونگی رسیدگی به مسائلی که می تواند بر رشد دندان های کودک مانند مکیدن انگشت شست تاثیر بگذارد، آموزش دهد.

دندانپزشکی کودکان در غرب تهران

نترسیدن کودک از دندانپزشک

بردن زود هنگام کودک به دندانپزشک به او فرصتی می دهد تا با محیط کلینیک آشنا شود. کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران به گونه ای طراحی شده اند که کودک آنجا را دوست داشته باشد و این که کودک را با تجربیات سرگرم کننده به دندانپزشکان مرتبط کند و شانس آنها را در ایجاد فوبیای دندانی در مراحل بعدی زندگی کاهش دهد. افراد مبتلا به اضطراب دندان در طول زندگی خود با مشکلات جدی دندانپزشکی روبرو می شوند، زیرا آنها به احتمال زیاد به دلیل ترس از دندانپزشکی، درمان را به تعویق می اندازند تا زمانی که درد آنها را مجبور به مراجعه به دندانپزشک نماید.

مراقبت از دندان کودک خود را زود شروع کنید!

مراقبت دندان های کودک، او را برای جلوگیری از زندگی با مشکلات متعدد دندانپزشکی آماده می کند و آنها را با مفهوم ویزیت های دندانپزشکی آشنا می کنند که یک نکته مثبت است و برای حفظ سلامت دندان ها ضروری می باشد.

اگر اولین دندان فرزند شما ظاهر شده است، زمان اولین ویزیت دندانپزشکی او فرا رسیده است. شما می توانید برای تنظیم اولین ویزیت فرزند خود با کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی یکی از اولین کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران است که از بهترین شیوه های درمان و تجهیزات روز دنیا برای بیماران خود استفاده می کند.

کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی با داشتن تیم با تجربه و آموزش دیده، به نیاز های مراقبت دهان و دندان و بهداشت آنها تمرکز دارد و انواع خدمات عصب کشی دندان، ترمیم ریشه، جرم گیری دندان، جراحی دندان عقل، جراحی لثه، لمینت دندان، ارتودنسی و کامپوزیت را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

همچنین این کلینیک برای کودکان در هر سنی مناسب است. از نوزادان و کودکان نوپا گرفته تا کودکان تا نوجوانان تا هجده سال می توانند از خدمات دندانپزشکی کودکان بهره مند شوند. در این کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران تمام تلاش های ممکن برای ایجاد محیطی گرم، شاد و دوست دار کودک انجام شده است که هم کودک و هم والدین آنها در لحظه ورود به کلینیک ما احساس آرامش و راحتی داشته باشند. ما قول می دهیم که ویزیت دندانپزشکی را به یک تجربه سرگرم کننده برای شما و کوچولو دلبندتان تبدیل کنیم.

سخن پایانی

برای داشتن دندان های سالم برای خود و کودکانتان نکات فوق را رعایت کنید. کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی با دادن مشاوره های صحیح شما را در نگه داشتن دندان های سالم کمک می کنند. برای مراقبت از دندان و دهان نه تنها مسواک زدن و کشیدن نخ دندان اهمیت دارد، بلکه یک برنامه غذایی مناسب نیز مورد اهمیت است.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس