ایمپلنت اندوستیال-نعمت الهی

آیا ایمپلنت اندوستیال برای من مناسب است؟

شکی نیست که شما باید جایگزین مناسبی برای دندان های طبیعی خود پیدا کنید. ایمپلنت اندوستیال رایج ترین نوع ایمپلنت دندان است که در سراسر جهان از آنها استفاده می شود؛ اما آنچه باید در مورد آن تصمیم گیری شود این است که بهترین نوع جایگزین برای دندان شما از جمله روکش دندان سرامیکی  یا پروتز دندان ژله ای کدام است. حتی اگر به ایمپلنت دندان اندوستیال تمایل دارید، باید بدانید که کدام نوع آن برای شما مناسب است؟

ممکن است برخی از بیماران فقط ناچار به انتخاب یک نوع ایمپلنت باشند، در حالی که ممکن است برخی دیگر متوجه شوند که کاندیدای چند نوع مختلف ایمپلنت قرار می گیرند. اگر شما جزو دسته دوم هستید، مقایسه ایمپلنت های اندوستیال با ایمپلنت ساب پریوستیال می تواند برای شما بسیار مفید باشد تا تفاوت آنها را بدانید. در این مقاله برخی از حقایقی که به شما در تصمیم گیری کمک می کند توضیح خواهیم داد. عصب کشی دندان

ایمپلنت اندوستیال چیست؟

در ابتدا باید بدانید ایمپلنت اندوستیال چیست و آیا آنها مناسب شما هستند یا خیر. به طور کلی دو نوع ایمپلنت دندان وجود دارد: ایمپلنت ساب پریوستیال و ایمپلنت های اندوستیال. بسیاری از مردم با ایمپلنت های اندوستیال آشنا هستند، زیرا آنها بیشترین استفاده را دارند. اندوستیال به معنای داخل استخوان میباشد، به همین دلیل است که ایمپلنت های اندوستیال در داخل استخوان  گذاشته می شوند. با جراحی فک آشنا شوید.

ایمپلنت اندوستیال چیست-نعمت الهی

در نتیجه می توان گفت ایمپلنت اندوستیال نوعی ایمپلنت دندانی است که به عنوان ریشه مصنوعی در استخوان فک شما قرار می گیرد تا دندان جایگزین را نگه دارد. ایمپلنت های دندانی معمولا زمانی قرار می گیرند که فردی دندان خود را از دست داده باشد. ایمپلنت های اندوستیال با توجه به اندازه، شکل و لوازم جانبی مورد استفاده، انواع مختلفی دارند.

تفوت عمده ای که ایمپلنت ساب پریوستیال با ایمپلنت های اندوستیال دارند در این است که این پروتز ها در قسمت زیر لثه ها و روی استخوان فک قرار می گیرند. به همین علت نام دیگر آنها به ایمپلنت روی استخوان معروف است. این ایمپلنت ها بیشتر برای افرادی که استحکام استخوان و عمق کمی دارند، استفاده می شود.

ایمپلنت اندوستیال از سه قسمت اصلی ایمپلنت، تکیه گاه و پروتز دندانی تشکیل شده است. خود ایمپلنت به طور کلی شبیه یک پیچ کوچک است که معمولا از تیتانیوم ساخته می شود. در برخی موارد ایمپلنت نیز می تواند سرامیکی باشد. تکیه گاه یک قطعه اتصال دهنده کوچک است که برای قرار گرفتن در ایمپلنت طراحی شده است. سپس پروتز دندانی به تکیه گاه چسبیده می شود.

دندانپزشکان متخصص با توجه به تعداد دندان هایی که از بین رفته اند، از ایمپلنت اندوستیال برای جایگزینی تاج دندان، بریج یا پروتز به جای دندان طبیعی استفاده می کنند. شاید برای شما سوال باشد که چرا تیتانیوم فلز انتخابی برای ایمپلنت های دندانی است؟ تیتانیوم در مقایسه با فولاد ضد زنگ، قوی تر و سبک تر است در حالی که در برابر خوردگی مقاوم است و احتمال اینکه بدن آن را رد کند نسبت به سایر فلزها کمتر است.

روند کاشت ایمپلنت اندوستیال-نعمت الهی

از آنجایی که ایمپلنت ساب پریوستیال ساختار بسیار متفاوتی با ایمپلنت های اندوستیال دارند، به جای استفاده از پیچ ایمپلنت برای تثبیت در داخل استخوان، از یک قاب فلزی استفاده می کند که برای قرار گرفتن روی استخوان فک و زیر لثه طراحی شده است. قاب فلزی تعبیه شده شامل بست های حمایتی است که برای استقرار پروتز های دندانی مانند تاج ، بریج یا پروتز استفاده می شود.

برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

روند کاشت ایمپلنت اندوستیال در مقایسه با ایمپلنت ساب پریوستیال

روند کاشت ایمپلنت اندوستیال یکی از رایج ترین راه حل های جایگزین دندان است. هر دو نوع ایمپلنت نیاز به یک جراحی کوچک دهانی دارند. با این حال، به دلیل ساختار های متفاوتی که هر نوع ایمپلنت دندان دارند، روش متفاوتی برای قرار دادن آنها در دهان نیز وجود دارد. ایمپلنت های اندوستیال کمی تهاجمی تر هستند، زیرا در استخوان قرار می گیرند نه در بالای آن. در اصل ایمپلنت های اندوستیال، پیچ ​​هایی هستند که مستقیما در استخوان فک قرار می گیرند. آنها تقریبا همان فضایی را که ریشه دندان های طبیعی شما قبلا اشغال کرده بود، اشغال می کنند.

برای قرار دادن ایمپلنت اندوستیال، دندانپزشکان متخصص برشی در لثه ایجاد می کنند، استخوان فک را سوراخ می کنند و ایمپلنت دندان را قرار می دهند، ترمیم موقت را متصل می کنند و سپس لثه ها را در اطراف محل ترمیم بخیه می زنند. در برخی موارد، اقدامات تکمیلی مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس نیز باید انجام شود تا از وجود توده استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت در زمان بهبودی اطمینان حاصل شود.

ایمپلنت های دندانی جایگزین پروتز ها-نعمت الهی

اما روش کاشت ایمپلنت ساب پریوستیال متفاوت است. برای قرار دادن ایمپلنت زیر سطحی، دندانپزشکان متخصص یک برش کوچک در لثه ایجاد می کنند. سپس آنها را زیر بافت لثه حفاری می کنند تا جایی که محل مناسبی برای یک قاب فلزی ایجاد شود. هنگامی که قاب فلزی روی استخوان قرار می گیرد، لثه ها بخیه زده می شوند و برای ترمیم باقی می مانند. پس از التیام لثه، پایه هایی روی قاب نصب شده که برای حمایت از پروتز دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

چه زمانی ایمپلنت اندوستیال ایده مناسبی برای کاشت است؟

هنگام بررسی نوع ایمپلنت، مهم است که با یک متخصص ایمپلنت دندان مشورت کنید تا مشخص شود که چه نوع ایمپلنتی برای دندان های شما مناسب است. برخی از شرایط لازم برای کاندید جراحی ایمپلنت اندوستیال شامل داشتن سلامت جسمی و دندان خوب، لثه های سالم و بدون بیماری پریودنتال، فک کاملا توسعه یافته و همچنین فک با تراکم استخوان کافی یا بی علاقگی یا عدم توانایی در استفاده از دندان مصنوعی است. علاوه بر این، به عنوان یک بیمار نباید از محصولات دخانی استفاده کنید.

همچنین قبل از انتخاب انواع ایمپلنت های اندوستیال، باید بدانید که این فرآیندی است که زمان زیادی را لازم دارد و شما باید آمادگی داشته باشید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسبی برای پروتز ها و بریج ها هستند و میزان موفقیت آنها بسیار بالا است؛ اما ایمپلنت های زیر سطحی برای افرادی که توده استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت اندوستیال ندارند، ایده آل است.

ایمپلنت اندوستیال-نعمت الهی

با توجه به شرایط گفته شده، برخی متخصصان جراحی ایمپلنت ترجیح می دهند همچنان از ایمپلنت های اندوستیال به جای ایمپلنت های زیر سطحی استفاده کنند، چرا که عوارض این ایمپلنت ها به شدت زیاد بوده و حتی اگر میزان توده استخوانی بیمار کم تراکم باشد، باز هم روش اندوستیال را پیشنهاد می دهند.

این امر به این دلیل است که میزان استحکام ایمپلنت های اندوستیال در مقایسه با ایمپلنت های زیر سطحی بسیار بیشتر است. با این وجود، اگر دندانپزشک تشخیص دهد که بیمار فاقد تراکم استخوانی کافی برای قرار دادن ایمپلنت است، قبل از جراحی، روش تکمیلی پیوند استخوان یا لیفت سینوس را برای افزایش تراکم استخوان فک انجام می دهد.

در شرایط ویژه ای، ممکن است متخصص جراحی ایمپلنت استفاده از نوع خاصی از ایمپلنت اندوستیال که ایمپلنت زیگوماتیک نام دارد را با توجه به شرایط جسمی بیمار توصیه نماید. ایمپلنت های زیگوماتیک ایمپلنت های بسیار طولانی هستند که برای حمایت در استخوان زیگوماتیک قرار می گیرند. چون ایمپلنت های زیگوماتیک یا گونه ای، چندان ضرورتی به میزان تراکم استخوان فک بیمار ندارند، می توانند پایه ایمپلنت محکم در بیمارانی که دچار تحلیل استخوان فک هستند، باشد.

کلینیک دندانپزشکی نعمت اللهی دارای کادر مجرب و دندانپزشکان متخصص است که خدمات دندان پزشکی در غرب تهران را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می دهد. تصمیم گیری برای انتخاب دندان متحرک یا ثابت برای ایمپلنت شما باید زیر نظر جراح دهان و دندان باشد تا بر اساس سلامتی، شیوه زندگی و ترجیحات شما بهترین گزینه برای شما مشخص شود. شما می توانید برای دریافت وقت مراجعه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دسته بندی: ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس