دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت-نعمت الهی

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

به طور قطع از دست دادن دندان ها، تاثیر زیادی بر جذابیت افراد می گذارد. دندان مصنوعی ثابت و یا پروتز ثابت دندان بر پایه ایمپلنت یکی از روش های ترمیم دندان های از دست رفته است. پروتز های ایمپلنت با پشتیبانی طولانی مدت به عنوان یک گزینه موثر و واقعی برای بیمارانی است که از نداشتن دندان رنج میبرند.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت طوری طراحی شده اند که مستقیما به پایه ایمپلنت دندان متصل می شوند و می توانند برای جایگزینی دندان ها در بالا و پایین فک و روکش سرامیکی دندان استفاده شوند. در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز پروتز دندان از خدمات دندانپزشکی ترمیمی را شرح داده و مزایا و معایب آن را به طور کامل شرح دهیم تا فرایند تصمیم گیری را برای بیماران ساده کنیم.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چیست؟

بدون شک هیچکس نمی خواهد دندان های خود را از دست بده چه برسد به چند مورد از آنها، اما گاهی اوقات به دلیل شرایط خارج از کنترلی که به وجود می آیند، افراد ممکن است با دندان های از دست رفته زندگی کنند. اگر این اتفاق بیفتد، دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می تواند یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان های طبیعی از دست رفته و برخی از ریشه ها باشد و لبخند را به شما باز گرداند.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چیست-نعمت الهی

همانطور که از نام آن مشخص است، دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت، پروتزی است که توسط ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شود. این بدان معناست که به جای اینکه بر روی لثه خود مانند یک دندان مصنوعی سنتی تکیه داده و با استفاده از چسب چسبانده شود، توسط ایمپلنت های دندانی تعبیه شده در استخوان فک شما محکم می شوند.

به طور کلی دو نوع پروتز تحت حمایت ایمپلنت وجود دارد: یکی پروتز موقت و دیگری دائمی.

برای رزور وقت در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران تماس بگیرید

دندان مصنوعی متحرک

دندان مصنوعی متحرک با پشتیبانی ایمپلنت از جمله دندان مصنوعی های محکم شناخته می شوند که بسیار شبیه دندان مصنوعی های قدیمی به روش سنتی هستند اما با این تفاوت که برای ثابت نگه داشتن آنها به جای مواد شیمیایی، از ایمپلنت های دندانی که دندان ها را در جای خود محکم نگه می دارند، استفاده می شود.

این نوع دندان های مصنوعی برای آن دسته از بیمارانی که تراکم استخوان کافی برای دریافت دندان مصنوعی های ثابت ندارند، بسیار مناسب است. این دندان مصنوعی ها را می توان مانند دندان مصنوعی های سنتی برای تمیز کردن و ضدعفونی از دهان خارج کرد.

حتی بعضی از بیماران ترجیح دهند که در هنگام خواب یا برای نظافت آنها را از دهان خود خارج کنند که اینکار به راحتی امکان پذیر است. همچنین از نظر هزینه، دندان مصنوعی متحرک با پشتیبانی ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت بسیار مقرون به صرفه تر است.

دندان مصنوعی ثابت-نعمت الهی

دندان مصنوعی ثابت

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت به صورت دائمی وصل می شوند. این دندان های مصنوعی نباید هر روز برداشته شوند، مگر اینکه توسط دندانپزشک برای نگهداری یا تعمیر مورد جابجایی قرار بگیرند. پروتز دندان دائمی، ردیف های دندان مصنوعی هستند که به صورت سفارشی و متناسب با قوس فک هر بیمار ایجاد می شوند که بسیار شبیه دندان های واقعی عمل می کنند.

 برای مراقبت از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت، می توانید مانند دندان های طبیعی آنها را بدون خارج کردن از دهان خود مسواک بزنید و نیازی به استفاده از محلول های ضدعفونی کننده نیست. تعداد بی شماری از بیماران این نوع دندان ها را نسبت به انواع دیگر ترجیح می دهند چرا که اصلا متوجه نخواهید شد که از دندان مصنوعی استفاده می کنید.

 مزایای دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

این پروتز های محکم دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت.

استحکام و قدرت بالا

از آنجایی که دندان مصنوعی به طور مستقیم به پایه های ایمپلنت متصل می شوند، می توان از آنها مانند دندان های طبیعی استفاده کرد. همچنین چون این دندان ها از استحکام و قدرت بالایی برخوردار هستند، دیگر محدودیت های غذایی برای بیماران وجود ندارد.

 مزایای دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت-نعمت الهی

ثبات

معمولا دندان مصنوعی های معمولی برای حمایت از ماهیچه ها و لثه های دهان استفاده می کنند، در حالی که دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت از استخوان فک برای پشتیبانی کمک می گیرد. از آنجایی که ایمپلنت ها پروتز را در محل خود ثابت نگه می دارند، احتمال لغزنده یا شل شدن آنها بسیار کم است.

معمولا دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت نزدیک به 5 الی 10 سال بسته به نوع مواد ساخته شده، کارایی دارند. آسیب به دهان می تواند باعث شکستگی هایی شود که این بازه زمانی را به شدت کاهش می دهد، بنابراین باید مراقب باشید که از هرگونه ضربه به فک و دهان جلوگیری شود تا دندان مصنوعی و ایمپلنت خود دچار آسیب نشود.

معایب دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

اگرچه دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت برای بسیاری از بیماران یک گزینه عالی است، اما برای همه کارایی مناسبی ندارد. از معایب این پروتز ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

معایب دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت-نعمت الهی

پروتز های ثابت می توانند به سرعت فرسوده شوند.

پروتز های متحرک یا ثابت با استفاده از مکانیسم محکم کننده در بالای دندان مصنوعی عمل می کنند. این مکانیسم از مواد محکم ساخته شده است، اما معمولا سریعتر از دندان مصنوعی معمولی فرسوده می شود.

هزینه زیاد

این پروتز ها مزایای زیادی نسبت به پروتز های سنتی دارند و بنابراین هزینه بیشتری دارند. با این حال، ویژگی های پروتز های ایمپلنت بسیار بیشتر از معایب آن است. حتی با وجود تفاوت هزینه بیماران تمایل دارند که از پروتز های بر پایه ایمپلنت استفاده کنند.

میزان تراکم استخوان کافی

بیمارانی که تراکم استخوان کافی برای نگهداری ایمپلنت دندان ندارند، ممکن است کاندید مناسبی برای پروتز های ایمپلنت نباشند. به محض از دست رفتن دندان ها، استخوان فک شروع به جمع شدن می کند. اگر تراکم استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت باقی نمانده باشد، باید عمل پیوند استخوان را قبل از جراحی ایمپلنت انجام داد.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت-نعمت الهی

همانطور که گفته شد، هر یک از گزینه های دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت دارای مزایا و معایبی هستند. دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت بیشتر شبیه دندان های طبیعی شما است، اما گران تر است و همه بیماران برای حمایت از آن تراکم استخوانی لازم را ندارند. پروتز های متحرک با پشتیبانی ایمپلنت راحت تر تمیز می شوند و هزینه کمتری دارند، اما بسیاری از بیماران دوست ندارند که آنها تجربه ای مشابه دندان مصنوعی سنتی داشته باشند.

در نهایت، بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد گزینه مناسب شما این است که برای مشاوره به کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی مراجعه کنید. ما در این کلینیک دندانپزشکی تمام خدمات ایمپلنت در غرب تهران را ارائه می دهیم.

همچنین برای تصمیم گیری در مورد شرایط بیمار برای ارائه خدمات ایمپلنت در غرب تهران، سابقه دندانپزشکی شما را مرور می کنیم، در مورد شیوه مراقبت از پروتز های دندانی با شما صحبت می کنیم، یک معاینه اولیه انجام می دهیم و اهداف درمانی شما را مورد بحث قرار می دهیم. در نظر گرفتن همه این موارد به ما در تعیین محلول ایمپلنت دندانی که به بهترین وجه نیاز های شما را برآورده می کند، کمک بسیاری می کند.

برای بهره مندی از خدمات دندانپزشکی می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی نعمت الهی مراجعه نموده و با ثبت نام در سایت، از شرایط مشاوره اولیه رایگان بهره مند شوید. فرصت را از دست ندهید و هر چه سریعتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مشاهده آدرس کلینیک دندان پزشکی نعمت الهی کلیک کنید

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس