معایب بریج دندان

معایب بریج دندان چیست؟

پل دندانی به عنوان یک روش ترمیم دندان محسوب می گردد که یک دندان مصنوعی را در مجاورت دندان طبیعی قرار خواهد داد. اما خوب ممکن است معایبی را هم با خود به همراه داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم در رابطه با معایب بریج دندان با شما صحبت کنیم. بهتر است قبل از تصمیم گیری و انجام بریج های دندانی ابتدا با معایب بریج دندان هم آشنا گردید

مزایای بریج دندان

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با معایب بریج دندان آشنا شویم بهتر است ابتدا با مزایای انجام بریج دندان آشنا گردیم. بریج های دندانی به طور یقین از چند جهت مفید می باشند. برای هر کسی که به دنبال راهی به منظور برگرداندن لبخند خود همراه با احساس و عملکرد دندان های خود می باشد، بریج دندان به عنوان راهی عالی برای انجام این روش می باشد.

در ادامه شما را با بزرگترین امکاناتی که بریج های دندانی می توانند به همراه داشته باشند آشنا خواهیم کرد. این امکانات به این شرح می باشد:

ظاهر و عملکرد آن همچون دندان های طبیعی می باشد.

از بزرگترین مزایای بریج های دندانی می توان به این مورد اشاره داشت که به افراد این فرصت را خواهند داد تا احساس، ظاهر و عملکرد دندان های خود را به طور کامل بازیابی نمایند. از دست رفتن دندان ها این توانایی را دارند تا باعث ایجاد مشکل در سلامتی و همچنین مشکلاتی برای زیبایی ایجاد نمایند. با این اوصاف، بریج های دندانی می توانند لبخند را به چهره به طور کامل باز بازگردانند و کار جویدن را آسان سازند.

باعث تقویت دندان های مجاور می گردد.

قبل از قرار گیری بریج دندان، دندان های مجاور بایستی ثابت قرار بگیرند. اگر به این صورت نباشد، دندانپزشک امکان دارد از روش های دندانپزشکی به منظور تقویت نمودن آنها استفاده نماید. به غیر از این، عمل بریج به طور طبیعی به دندان‌های مجاور استحکامی و حمایت خواهد داد که در ابتدا وجود نداشت.

یک روش ساده و غیر تهاجمی می باشد.

بعضی از روش های ترمیم دندان ممکن است شامل جراحی دندان باشد. با این اوصاف، بریج های دندانی، به عنوان یک روش ساده‌ای بوده که می‌تواند تنها فقط در چند ویزیت دندانپزشکی انجام پذیرد و به طور معمول احتیاجی به انجام عمل جراحی نخواهد داشت. پس از آن، بریج های دندانی حتی امکان دارد گزینه ارزان تری هم نسبت به سایر روش ها داشته باشند.

معایب بریج های دندانی

حال می رسیم به بحث اصلی خود یعنی معایب بریج دندان ، درست است که بریج دندان مزایای بسیار فوق العاده با خود به همراه دارد اما هر روشی در کنار داشتن مزایا، معایبی را هم با خود همراه خواهد داشت و این موضوع در رابطه با بریج های دندانی هم صدق می نماید.

برخی از معایب و مضرات بریج دندان جزئی می باشند و هیچگونه نگرانی در این قبال وجود نخواهد داشت.

در ادامه شما را با چند مورد از معایب بریج دندان آشنا می سازیم. همچنان با ما همراه باشید.

معایب بریج دندان

بریج می تواند دندان های اطراف را تحت تاثیر قرار دهد

در قسمت مزایای بریج دندان گفتیم که بریج های دندانی می توانند باعث تقویت دندان های مجاور گردند. اما خوب با این حال، امکان دارد از ایده تغییر دندان های سالم به دلیل قرار گرفتن بریج دندان احتیاط نمایند. در برخی از موارد، به منظور قرار گرفتن بریج دندان امکان دارد احتیاج به تغییر شکل، اندازه دندان های مجاور وجود داشته باشد.

 

به اندازه دندان طبیعی احساس نمی گردد.

از آنجایی که بریج های دندانی همچون ایمپلنت های دندانی در استخوان فک قرار نخواهند گرفت. با این حال، آنها به طور معمول از دندان های اصلی قابل تشخیص می باشند و از آنجایی که احتیاجی به ترکیب با استخوان فک نخواهند داشت، احتیاجی به جراحی هم وجود نخواهد داشت، که بایستی اعصاب اطراف عمل را کاهش دهند.

امکان دارد تعویض گردد.

از دیگر معایب بریج دندان بایستی به این مورد هم اشاره نمود که ممکن است بریج پس از استفاده مورد تعویض قرار بگیرد. از آنجا که بریج های دندانی در استخوان فک و لثه قرار نمی گیرند، به اندازه ایمپلنت دندان دائمی نخواهند بود. در موارد بسیار، بریج های دندانی احتیاج به تعویض آن هم هر ۷ سال یکبار دارند. البته عمر آنها تا 10 سال هم ممکن است و غیرعادی نخواهد بود. در حالی که خود بریج امکان دارد به خوبی از خود نحفظت نماید، امکان دارد به منظور جلوگیری از آسیب به دندان های مجاور احتیاج به جایگزینی خواهند داشت.

 

در کل

 

اما خوب بهترین نوع درمان دندانپزشکی ترمیمی به شرایط خاصی که هر بیمار دارد بستگی خواهد داشت. اما خوب بهتر است قبل از هر تصمیم گیری مزایا و معایب روش مورد نظر تعیین شود. دندانپزشک پس از معاینه بیمار می تواند گزینه های مختلفی که برای بیمار خود مناسب می داند را برای او شرح دهد و تمام ریسک ها، منافع را برای بیمار خود بازگو می نماید و تصمیم اصلی را بر عهده خود بیمار قرار می دهد.

 

در آخر

 

روکش های دندانی به عنوان یکی از محبوب ترین روش ها به منظور ترمیم نمودن دندان های بد فرم می باشند. این روکش ها دوام بالا داشته و قابل اعتماد هستند. این روش به خودی خود نسبتاً ساده می باشد، اما  خوب، ایده خوبی می باشد که از قبل با نحوه کار نمودن آنها آشنا گردید.

ما دانستیم در بریج دندان به دلیل اینکه هیچ ریشه ای در استخوان دندان وجود نخواهد داشت امکان دارد استخوان ها و دندان در طول زمان دچار فرسایش قرار بگیرند و در نتیجه آتروفی ایجاد گردد.

بهتر است بدانید که بریج دندان یک راه حل دائمی نیست و پس از گذشت ۷ تا ۱۰ بایستی به فکر جایگزین باشید‌. به خصوص اگر مقاومت استخوان و خطوط لثه ازبین رفته باشد این مدت می تواند کاهش پیدا کند.

اگر به فکر یک راه حل نسبتا دائمی هستید ایمپلنت بهتر از بریج دندان می باشد. چرا که طول عمر بالاتری نسبت به بریج ها دارد. دندانپزشکی نعمت الهی خدمات دندانپزشکی خود را از قبیل دندانپزشکی زیبایی ، انواع جراحی دندان و … را با بهترین کیفیت آماده ارائه برای بیماران عزیز نموده است.

 

دیدگاه خود را بنویسید

مشاوره رایگان و تماس